במקום לגבש אסטרטגיה, משרד החינוך מעודד הדחקה - חינוך וחברה - הארץ
דו"ח ה-OECD

במקום לגבש אסטרטגיה, משרד החינוך מעודד הדחקה

הדו"חות המדאיגים על מצב החינוך צריכים לגרום לאנשי המקצוע לחשוב כיצד משנים את המציאות העגומה. במקום זה, הם משקיעים בשיפוץ המראה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

כמדי קיץ, עם פרסום הדו"ח המקיף על מצב החינוך במדינות החברות בארגון ה-OECD, שוב חוזר הניגון, ועימו ההפתעה כביכול: הייתכן שאלה הם באמת המספרים והעובדות? האמנם ההשקעה של המדינה בכל תלמיד, מגן הילדים ועד האוניברסיטה, היא מהנמוכות בעולם? למה הכיתות בחינוך היסודי, שבו יש חשיבות מיוחדת לקשר אישי בין תלמיד למורה, צפופות כל כך? ואיך הגענו למצב בו ההוצאה הציבורית על חינוך אקדמי מסתכמת רק ב-54%, הרבה מתחת לממוצע הבינלאומי? ליכולת ההדחקה של הציבור הישראלי פנים רבות: ההתעלמות מהנתונים המוכרים, המתפרסמים מדי שנה, היא עוד דוגמה לכך.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ