התוכנית של פירון: רפורמה במבחן המציאות

סעיפי הרפורמה והחזון שעומד מאחוריה זקוקים ליותר מרצון טוב כדי לצאת אל הפועל - הם מצריכים שינוי בתפיסת העולם של משרד החינוך

אור קשתי
אור קשתי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אור קשתי
אור קשתי

האנשים ששמעו בשבועות האחרונים משר החינוך, שי פירון, על הרפורמה שגיבש בבחינות הבגרות, יצאו מהשיחה כשהם מחולקים לשתי קבוצות עיקריות: בראשונה נמצאים אלה שהחזון שנפרש בפניהם עורר בהם רצון לחזור לבית הספר, כתלמידים. חברי הקבוצה השנייה, לעומתם, מוטרדים משאלות של יישום וסדרי עדיפויות.

בקרוב צפוי השר פירון להציג את הרפורמה בבחינות הבגרות. השינויים שעל הפרק מהותיים יותר ממספרם של טפסי הבחינה או מספר הפעמים שבהן יידרש כל תלמיד להיבחן (בשני המקרים מדובר בהפחתה), ונוגעים לאחת מבעיות היסוד של מערכת החינוך: הרלוונטיות הפוחתת והולכת של המורה כבעלים כמעט בלעדי של הידע. בית הספר, אשר השתנה כה מעט מאז שהומצא באמצע המאה ה–19, צריך לתקן באופן יסודי את דרכיו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ