תוצאות פיז"ה: הפערים בין תלמידי ישראל - הגבוהים ביותר מכל מדינות ה-OECD

במבחן, שבדק יכולתם של תלמידים לפתור בעיות מחיי היומיום, ישראל הגיעה למקום ה-34 מתוך 43 מדינות. שיעור התלמידים המוגדרים כמתקשים עומד על כמעט 40%

ירדן סקופ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
ירדן סקופ

משרד החינוך פרסם הבוקר (שלישי) חלקים חדשים מנתוני מבחני פיז"ה של ארגון ה-OECD שנערך בשנת 2012. מדובר על חלק משמעותי במיוחד במבחן, העוסק בפתרון בעיות ונערך על מחשב. הוא משמעותי, משום שהוא מעיד על יכולות ומיומנויות שאינן נלמדות בבית הספר, אלא קשורות לכישורי חיים בסיסיים.

מבחינת הישגים, ישראל ניצבת במקום ה-34, מבין 43 מדינות, עם ציון ממוצע של 454 נקודות - ציון הנמוך מממוצע מדינות הארגון ב-46 נקודות. הנתון המשמעותי והמדאיג שעולה מהמבחנים הוא שבישראל רמת הפערים בין התלמידים היא הגבוהה ביותר מבין כל מדינות ה–OECD, כלומר פיזור הציונים הוא הרב ביותר. הדבר בא לידי ביטוי בין היתר בפערים ניכרים בהישגים בין תלמידים מרמות שונות של רקע חברתי-תרבותי-כלכלי. כך, ככל שהרקע של התלמידים גבוה יותר, ההישגים גבוהים יותר. כך למשל, הפער בין תלמידים ממעמד גבוה לבין תלמידים ממעמד נמוך הוא כ-100 נקודות בקרב דוברי עברית וכ-36 נקודות בקרב דוברי הערבית.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ