המבחן להנצחת הפערים בין יהודים לערבים

הפערים הגבוהים שמדד מבחן פיז"ה בישראל מתחילים במשרד החינוך, שמעולם לא גיבש תוכנית כוללת לצמצומם, מגן הילדים ועד התיכון

אור קשתי
אור קשתי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אור קשתי
אור קשתי

הכשלון של תלמידי ישראל במבחן פיז"ה, כפי שעולה מפרסום המחקר החדש של ארגון ה-OECD, אינו יתום. את האחראים יש למצוא - לא רק אבל בעיקר - בשרשרת שרי חינוך ב–15 השנים האחרונות. לא מדובר רק בהישגים נמוכים, אלא גם באחריות על העובדה שהפערים בחינוך שנרשמו בישראל הם הגבוהים ביותר מבין עשרות מדינות.

מאז תחילת העשור הקודם נלמדים בקפדנות נתוני המבחנים הבינלאומיים. לכן משרד החינוך אינו יכול לטעון כי הוא מופתע מעומק הפערים או מההתמשכות שלהם. ואולם, המשרד לא גיבש מעולם תוכנית כוללת לצמצום הפערים, מגן הילדים ועד התיכון. במקום מלחמה על כל ילד שלא נולד למשפחה עם המשאבים הכספיים וההון התרבותי הנדרשים להצלחה בבתי הספר, התמחה משרד החינוך במדיניות של גלגול עיניים ומתן סיוע חלקי, מקוטע, ולעתים אף מופרט לקבוצות החלשות ביותר - בדומה לנעשה בתחומי הרווחה והבריאות. בכל פעם שקובעי המדיניות ומגבשי התוכניות במשרד החינוך דיברו בשם "החינוך הציבורי" - הפקרתו רק העמיקה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ