פרשנות

המסר עבר: ערבים החוצה

בכל פעם שסוגיית מגורי ערבים בישובים קהילתיים עולה לסדר היום נשאלת השאלה אם הערבים מוכנים לקלוט אצלם יהודים. מי שמעלה את הטיעון מתעלם מכמה עובדות

ג'קי חורי - צרובה
ג'קי חורי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים47
ג'קי חורי - צרובה
ג'קי חורי

השאלה שנזרקת לחלל האוויר בכל פעם שסוגיית מגורי ערבים בישובים קהילתיים עולה לסדר היום היא אם הערבים מוכנים לקלוט יהודים אצלם ביישוב. כך מעבירים את תפוח האדמה הלוהט הזה אל האזרחים הערבים, שמוצגים כצד הרע בסיפור.

מי שמעלה את הטיעון הזה מתעלם מכמה עובדות חשובות. ראשית, כל הכפרים הערבים היו קיימים עוד לפני קום המדינה ורוב רובם של הבתים בהם נבנו על אדמות פרטיות שעברו בירושה, לא התקבלו במענק או בהסדר כזה או אחר עם המדינה. זאת, בניגוד ליישובים הקהילתיים שנבנו על אדמות מדינה. ולפי פסיקת בג"ץ , אסור להפלות אדם בחלוקת קרקע על רקע מוצאו הלאומי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ