דו"ח ישראלי-גרמני: רוב ספרי הלימוד בגרמניה מציגים את מדינת ישראל כגוף מלחמתי

ועדה משותפת של חוקרים ישראלים וגרמנים מצאה כי מרבית כותבי הספרים לא מציגים את "המורכבות ההיסטורית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני בצורה הולמת" וכן כי הם מתקשים לכנות אלימות פלסטינים נגד אזרחים פעולות טרור

אור קשתי
אור קשתי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אור קשתי
אור קשתי

רוב ספרי הלימוד הגרמנים בהיסטוריה אינם מציגים את "המורכבות ההיסטורית של הסכסוך הישראלי־פלסטיני בצורה הולמת", ומתייחסים למדינת ישראל בעיקר בהקשר של קונפליקט מתמשך. כך עולה מדו"ח ישראלי-גרמני שבדק את ספרי הלימוד בהיסטוריה, גיאוגרפיה ואזרחות בשתי המדינות. על רקע זה ממליץ הדו"ח כי מחברי הספרים בגרמניה "יציגו תמונה נרחבת ורבת ממדים של ההיסטוריה של ישראל". ד"ר אריה קיזל, יו"ר הוועדה המשותפת לחקר ספרי לימוד, אומר כי "סדר היום התקשורתי מפעפע לבתי הספר בגרמניה והתלמידים ניזונים ממנו ומגמה זו צפויה להתחזק בשנים הבאות".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ