דו"ח בינלאומי: האוניברסיטאות בישראל מזניחות את התוכניות להכשרת מורים

ועדה להערכת איכות העבירה ביקורת חריפה על מצב הפקולטות לחינוך באוניברסיטאות בארץ. בדו"ח נכתב כי המחלקות לא חוקרות נושאים רלוונטיים למערכת החינוך ו"לא עומדות בקצב" לעומת העולם

ירדן סקופ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ירדן סקופ

ועדה בינלאומית להערכת איכות בראשות פרופסור מאוניברסיטת סטנפורד כתבה דו״ח חריף על מצבן של המחלקות לחינוך ולהוראת המדעים באוניברסיטאות בישראל. בדו״ח נכתב, בין היתר, כי המחלקות לחינוך ״לא עומדות בקצב״ בהשוואה לעולם, לא חוקרות נושאים רלוונטיים וקריטיים ביותר למערכת החינוך בישראל ולא משתמשות בידע שהפיקו על מנת לשפר את מערכת החינוך הישראלית. עוד נכתב כי החוקרים במחלקות מעדיפים להתמקד בהצלחה אקדמית בתחומי הדעת מהם כל אחד מהם מגיע, כמו פסיכולוגיה של הילד או מדעי המוח, ונקבע כי הכשרת המורים במחלקות הללו לוקה בחסר. את הדו"ח הוביל פרופסור סם ויינברג מבית הספר לתארים מתקדמים לחינוך מאוניברסיטת סטנפורד, ומסקנות המסמך, שהגיע לידי ״הארץ״, הופצו למועצה להשכלה גבוהה (מל״ג) לפני כחצי שנה ונשמרו על ידה בסוד. עם זאת, המועצה כבר קיימה דיון נרחב בנושא עם ראשי החוגים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ