פרשנות |

מדינה אחת, ארבע מערכות: הפערים בחינוך לא נעלמים, הם רק עוברים דירה

מפעם לפעם "מפתיע" יישוב כזה או אחר ושובר את הטבלה המוכרת של נתוני הבגרויות זה שנים. אך כשהתקצוב אינו שוויוני, הקשר בין הצלחה חינוכית של התלמיד לרקע הסוציו-אקונומי מעולם לא היה ברור יותר

אור קשתי
אור קשתי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אור קשתי
אור קשתי

תחת משרד חינוך אחד פועלות בישראל ארבע מערכות חינוך: המבוססת, המצומקת, המוזנחת והאדישה. שיעורי הזכאות לתעודת בגרות של הקבוצה הראשונה, שבה חברות בעיקר הערים החזקות, כבר מדגדגים את 90 האחוזים ולעתים אף יותר. אלה של הקבוצה השנייה והשלישית — הפריפריה והערבים — נמוכים יותר, בהתאמה, ב–20% וב–40% לפחות; ואילו נתוני הקבוצה הרביעית — הערים החרדיות — מראים שהיא לא משתתפת במשחק. מפעם לפעם "מפתיע" יישוב כזה או אחר ושובר את הטבלה המוכרת זה שנים. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ