שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
נעה שפיגל
נעה שפיגל
נעה שפיגל
נעה שפיגל

ריטוש תמונות של פוליטיקאים ישפיע על סיכויי הבחירה שלהם אם הם אינם מוכרים לציבור, אך אין בכוחו של הפוטושופ להשפיע על שיעורי ההצבעה עבור פוליטיקאים ותיקים ומוכרים  – כך על פי מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת אריאל.  

ברקע למחקר עמד השימוש הגובר שפוליטיקאים עושים בפוטושופ כדי לשפר את דימויים והמעבר להצבעה באמצעות מסכי מגע – תהליך שבו הבוחרים נוגעים בתמונה של מועמד זה או אחר בכדי להביע תמיכה בו. לדברי ד"ר ישראל ויסמל מנור, מומחה לתקשורת פוליטית מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, שערך את המחקר יחד עם ד"ר אזי לב-און מאוניברסיטת אריאל, "כאשר משלבים את השניים, יש פוטנציאל לכך שהמועמדים יעשו שימוש בטכנולוגיה של פוטושופ כדי לתת לעצמם יתרון".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ