מחקר בהוראה מנסה להוכיח: ההפסקות חשובות לא פחות מהשיעורים

ניסוי חדש בשיטת הוראה המבוססת על חקר המוח מביא לתוצאות מעניינות: שילוב של הפסקות בשיעור חוסך זמן למידה. זה קורה גם אם משחקים בהפסקה, מתרגלים מדיטציה או לא עושים דבר

ירדן סקופ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
ירדן סקופ

בכיתת לימוד בסמינר הקיבוצים, בסוף חודש מארס, ישבו התלמידים בעיניים עצומות, חלקם השעינו ראשיהם על ידיהם על השולחן. האור בכיתה היה כבוי ומרמקולים בקע קול מרגיע שהורה לנשום עמוק, ולנקות את הראש ממחשבות. אחרי כמה דקות נשמע גונג, והמרצה, ד"ר רונית רם-צור, הדליקה את האורות וחילקה דפי עבודה.

השיעור הזה הוא חלק ממערכת השעות והוא גם חלק ממחקר שעורכת ד"ר רם-צור בתחום חקר המוח והחינוך. המטרה: לגלות אם חלוקה של השיעור לזמני למידה וזמני הפוגה, הכוללים לא רק הרצאה פרונטלית אלא גם משחקים, מדיטציה והרפיה, עשויה לסייע לתלמידים לקלוט את החומר יותר טוב ולזכור את שלמדו לטווח ארוך יותר.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ