התוספת למילון המושגים באזרחות: חשוב להנחיל תרבות יהודית בבתי הספר

עיון בחוברת המושגים החדשה מגלה כי רבים מהקטעים שעליהם מתח בג"ץ ביקורת נותרו גם בגרסה המעודכנת: אמירות שנויות במחלוקת מוצגות כעובדות, אין מקום למגוון דעות וערבים מוצגים כעוינים לישראל

ירדן צור
כתבת החינוך של "הארץ"
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ירדן צור
כתבת החינוך של "הארץ"

חוברת המושגים המעודכנת ללימודי האזרחות, שעברה בחינה מחודשת במשרד החינוך בעקבות ביקורת בג"ץ בעניינה, מוסיפה להציג את הערבים הישראלים כעוינים את המדינה, את בית המשפט העליון כשנוי במחלוקת ואת הדמוקרטיה כפרוצדורלית במהותה. מעיון בחוברת החדשה, שעותק של הטיוטה האחרונה שלה הגיע לידי "הארץ", מתברר כי בעוד שרוב השינויים שנעשו בה קוסמטיים, יש בה גם כמה תיקונים מהותיים שעשויים להגביר את הביקורת נגדה: בהגדרת חוק חינוך ממלכתי הודגשה חשיבותם של לימודי התרבות היהודית בבתי הספר; אמירות כמו "רוב אזרחי ישראל מסכימים על הגדרתה כמדינה יהודית" מוצגות כעת כעובדות, ללא סייג; והקביעה שערבים ישראלים רבים יעדיפו להישאר אזרחי המדינה גם אם תוקם מדינה פלסטינית - נמחקה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ