שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה

המספרים היבשים מלמדים על סיפור הצלחה: נתונים שפרסם משרד החינוך במלאת שלוש שנים לתוכנית "לתת חמש" במתמטיקה מלמדים על עלייה של עשרות אחוזים במספר הניגשים לחמש יחידות בגרות במקצוע, הקצאת אלפי שעות לימוד למתמטיקה בתיכונים והרחבת לימודי חמש היחידות לעשרות בתי ספר נוספים. אבל לתוכנית יש גם צדדים מוצלחים פחות, שקשה יותר לכמת. מחקר של הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) שפורסם החודש מראה כי עם העלייה בקרנם של לימודי המתמטיקה המוגברים, חלה ירידה במעמד הקבצות הלימוד הנמוכות ובמעמד הלומדים בהן. כמחצית מהמורים שהשתתפו במחקר סבורים שהתוכנית פגעה בדימוי העצמי של התלמידים הללו, וכי אלה המתקשים מסרבים לוותר על האתגר רק כדי להימנע מתחושת כישלון.

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ