בבתי הספר בתל אביב נלחמים בבריונות בעזרת לימודי אמפתיה

לצד שיעורי חשבון ומדעים, במערכת השעות של תלמידים בכיתות א' וב' אפשר למצוא גם שיעורים בקבלת הזולת. יוזמות מקבילות בעולם הראו שיפור בהתנהגות התלמידים ובהישגיהם, ומפתחי התוכנית רוצים להראות שהאמפתיה היא שריר שאפשר לפתח

שירה קדרי-עובדיה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שירה קדרי-עובדיה

ילדי כיתה א' מבית הספר בלוך בשכונת ביצרון שבתל אביב ישבו על כיסאות קטנים במעגל והקשיבו לסיפור על ילדה בשם יולי: חברה של יולי באה לבקר אחרי שלא התראו זמן רב. כאן עצרה המספרת ושאלה, "איך אתם חושבים שיולי הרגישה? למה?" אחר כך המשיכה בסיפור. "הפה של יולי היה ככה", היא אמרה והדגימה חיוך, "איך יולי הרגישה?" אחר כך חזרה המדריכה על השאלה כששפתיה היו נפולות ועיניה מעט סגורות. הילדים הציעו שלל תשובות: "עצובה", "עייפה", "היא בכתה מרוב התרגשות". לא היו תשובות שגויות. הסיפור לא נלמד בשיעור ספרות או הבעה, אלא בשיעור אמפתיה — שמטרתו אחת: לפתח את היכולת לשים לב לרגשותיו של האחר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ