הביורוקרטיה של אבחון בעלי צרכים מיוחדים משאירה אלפי תלמידים בלי מסגרת מתאימה

בדיקת "הארץ" מגלה כי הורים שקיבלו את האבחון של ילדיהם לאחר כינוס ועדות ההשמה של המשרד בחודש מאי, נאלצים לחכות חודשים, ולעתים שנת לימודים שלמה, עד שדנים בעניינם

שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

אלפי ילדים עם צרכים מיוחדים שמאובחנים נותרים ללא מסגרת מתאימה במשך חודשים רבים ולעתים במשך שנת לימודים שלמה. הסיבה: האבחון שלהם מתקבל לאחר מועד כינוס ועדות ההשמה של משרד החינוך בחודש מאי, שבהן נקבעת זכאות התלמיד למסגרת חינוך מיוחד ולשעות טיפול וסיוע.

בדיקת "הארץ" מגלה כי הורים שקיבלו את האבחון של ילדיהם בשלב מתקדם של שנת הלימודים נאלצים לחכות עד שברשות המקומית יסכימו לדון בעניינם — המתנה שאורכת חודשים רבים. לעתים הם נאלצים להמתין עד למועד כינוס הוועדות בשנת הלימודים העוקבת, והמשמעות היא שהילדים נותרים ללא מסגרת מתאימה במשך שנה או יותר מרגע האבחון.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ