למרות הניסיונות לעודד בנות ללמוד מדעים, הפער מול הבנים נותר בעינו

אינספור תוכניות מעודדות תלמידות לפנות להנדסה ולמדע, אך מקצועות הלימוד נותרים ממוגדרים. מחקרים מצביעים על יחס שונה בהוראה לשני המינים, ובמקביל בנים לא מעודדים להשכלה הומנית

שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה

"המחנכת אמרה שהבת שלי בקושי מצביעה ומרימה יד בכיתה", מספרת יעל בוים־פיין. "כשניסיתי להבין ממנה מה הסיבה לכך — הרי אין לה קושי בלימודים — היא ענתה: 'אני מצביעה רק אם אני בטוחה־בטוחה בתשובה'". בעיני בוים־פיין, אשת חינוך שתחום עיסוקה המרכזי הוא מגדר, התשובה הזאת מלמדת על תופעה רחבה יותר: "לבנים קל להרים את האצבע, מבחינתם 'מקסימום נטעה'. הבנות חוששות לטעות. אנחנו מחנכים אותן מגיל צעיר להיות מושלמות, וזה משפיע על מה שקורה בכיתה". בוים־פיין ניסתה להציג בפני בתה אתגר: לענות בכוונה תשובה לא נכונה בכיתה, כדי להיווכח שהשמיים לא נופלים. "כמובן שהיא לא הסכימה", היא מספרת בצער.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ