"אי אפשר לדעת למי יש צרכים מיוחדים": בית הספר שרוצה להכיל במקום להפריד

בכל כיתה בבית הספר "פלא" שבירושלים שמורים שישה מקומות לתלמידים עם לקויות, בהם גם כאלה עם אוטיזם ושיתוק מוחין. השינוי דורש מההורים והמורים להתגייס – אבל עבור הילדים, נראה שהוא דווקא טבעי

שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה

הבוקר בבית הספר "פלא" בירושלים נפתח בעצלתיים. משחקים ודפי צביעה מפוזרים על שולחנות בחלל המשותף שבין הכיתות. הילדים נכנסים פנימה בהדרגה ומשתלבים בפעילות, כפי שקורה בדרך כלל בגן הילדים. "בוקר רך", קוראים לזה שם, בלי צלצול רועש וילדים הממהרים לכיתות מחשש שיאחרו.

הרכוּת נמשכת גם מאוחר יותר, כשהשיעור מתחיל. באחד הבקרים בשבוע שעבר ישבו ילדי כיתה א' במעגל, והמורה הזמינה אותם לחשוב על מלים שמתחילות באות בי"ת. ילד אחד שכב על הבטן באמצע הכיתה. כך נוח לו, ולא נראה שזה הפריע למישהו. ילדה אחרת ישבה בצד וקראה. בחלל הכיתה ניצב בית עץ קטן, שאליו יכולים התלמידים להיכנס גם באמצע השיעור, אם הם רוצים קצת פרטיות. לשולחנות המוכרים, המסודרים בשורה מול הלוח, אין כל זכר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ