מניעת ארוחות והיעדר מדריכים: חצי מתלונות בני הנוער בפנימיות נמצאו מוצדקות

כשליש מהתלונות שהוגשו השנה לנציבות פניות ילדים ונוער נגעו לחוסר המקצועיות של הצוותים וטענות לתחושת חוסר הגנה. רק תשע מ-118 הפניות הגיעו מילדים החיים במשפחות אומנה, ובמשרד סבורים שהילדים חוששים להתלונן

לי ירון
לי ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
לי ירון
לי ירון

נעילה מחוץ למוסד, מניעת השתתפות בארוחות, תחושת חוסר ביטחון, מדריכים ללא הכשרה וכאלה שנעלמים בזמן משמרת – אלה חלק מהממצאים שעולים מהדו"ח השנתי של נציבות פניות ילדים ונוער בהשמה חוץ ביתית של משרד העבודה והרווחה, שהגיע לידי "הארץ".

זוהי השנה השנייה שבה פועלת הנציבות, לאחר שנים שבהן לא היתה כתובת לתלונות ילדים ונוער שהוצאו מבתיהם בהוראת הרווחה. בהשוואה לשנה שעברה חלה עלייה במספר התלונות – אך לצד זאת נרשמו גם שיפורים משמעותיים בנושאים כמו תזונה, שיח פוגעני וענישה מוגזמת, שבגינם נרשם המספר הגבוה ביותר של תלונות בשנה שעברה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ