הפערים הכי גדולים ב-OECD, ועוד שש נקודות שעולות מתוצאות בחינות פיזה 2018

הנתונים שפרסם משרד החינוך מציגים תמונה מדאיגה, שמציבה את ישראל במקום נמוך ברשימת המדינות החברות בארגון. שבע תובנות מתוך המספרים

שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה

ציוני בחינות פיזה הבינלאומיים של שנת 2018, אותם פרסם היום (שלישי) משרד החינוך, מציגים שורת נתונים מדאיגים. בין היתר, עולה כי הפערים בין התלמידים היהודים לתלמידים הערבים התרחבו משמעותית, וכי הפערים בין התלמידים החזקים למתקשים בישראל נותרו הגבוהים בעולם.

בחינות פיזה נערכות בקרב נערים ונערות בגיל 15, אחת לשלוש שנים, במדינות החברות ב-OECD ובמדינות נוספות – ומטרתן לבחון את מידת המיומנות שלהם. המבחנים, שנערכו ב-79 מדינות ברחבי העולם על ידי ארגון ה-OECD, התקיימו בישראל בקרב מדגם מייצג של 6,623 תלמידים בני 15 מ-174 בתי ספר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ