משבר קורונה |

עם תשתיות רעועות ומעט מחשבים, בחברה הערבית מתקשים לעבור ללימוד מרחוק

כשמערכת החינוך החלה לפעול במתכונת מקוונת, מורות מיישובים ערביים גילו כי לתלמידים רבים אין כל אפשרות להשתתף בשיעורים. אך חרף ניסיונותיהן למצוא פתרונות יצירתיים, נראה שמשבר הקורונה מעמיק את הפערים בין תלמידים יהודים וערבים

שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה

للمقالة بالعربية: المجتمع العربي غير جاهز للتعلم عن بعد

לפני כמה שבועות, עם השבתת הלימודים בבתי הספר, ערכה מאג'דה נאטור, מנהלת בית ספר יסודי בקלנסווה, סקר קצר בין תלמידיה: למי יש מחשב? מי מחובר לתשתיות אינטרנט? למי יש גישה לגלישה סלולרית? התוצאות שיקפו מציאות מורכבת: ל-40% מתלמידיה כלל לא היה מחשב בבית. כשליש מתוך בעלי המחשבים דיווחו על קשיים בהפעלתו, על קושי בשימוש בתוכנת "וורד" או בשליחת אימיילים. לצד זאת, חלק מהתלמידים דיווחו כי אין להם גישה לתשתית אינטרנט מספקת, והיו גם כאלה שלהוריהם לא היתה חבילת גלישה סלולרית. "לא חשבנו על מציאות כזו, שבבת אחת ייסגרו בתי הספר", אומרת נאטור. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ