לימודי ספרות, אפילוג: דרכו של המקצוע לתחתית ההיררכיה הבית ספרית

מספר הניגשים לבגרות מורחבת בספרות ירד בשליש תוך עשור. מבט מצומצם על היצירות למבחן מאפשר לעבור אותו אפילו אם מדלגים על קריאתן, וגם היקפן פחת

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
תלמידי חטיבה בביקור בספרייה הלאומית שנועד לעודד קריאה, בשבוע שעבר. מצבה של הספרות משקף את מערכת החינוך כולה
תלמידי חטיבה בביקור בספרייה הלאומית שנועד לעודד קריאה, בשבוע שעבר. מצבה של הספרות משקף את מערכת החינוך כולהצילום: אמיל סלמן
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה

"מהי שירה?" שואלת המורה ורד ביאלר את תלמידי כיתה י"א. הם מוציאים טלפונים ניידים וכותבים באתר אינטרנט מיוחד, ותשובותיהם מוקרנות על הלוח: "מנגינה עם מלים", "חרוזים ולחן", "אהבה", "ביטוי רגשות". לביאלר יש 90 דקות כדי לדון בשאלה מהי שירה באופן כללי, ואז להציג בפני התלמידים בקריית החינוך ברנקו וייס על שם רבין במזכרת בתיה, את שירת תור הזהב. כמה מלים על ימי הביניים ("מה, עדיין לא המציאו את הבית־ספר? איזה כיף להם", מעיר אחד התלמידים), וביאלר מנסה לעורר דיון: "למה צריך חברה תרבותית? למה חשוב שיהיה גיוון?", הם מקשיבים בנימוס, אבל לא ממש יודעים לענות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ