מהפכת החינוך של המאה ה-21 טרם הגיעה לישראל, בינתיים אפשר להתכונן

בשני העשורים האחרונים מתגבש סוג חדש של רפורמה חינוכית: זו שמנסה לפתח בקרב התלמידים יכולות כמו לימוד עצמי, חשיבה ביקורתית או יצירתיות. לדברי פרופ' עמי וולנסקי, שכתב ספר בנושא, הרעיונות החדשים מתאימים לישראל - אך ייתכן שיישומם ידרוש את פירוק משרד החינוך והרכבתו מחדש

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
סטטי חדש
אור קשתי
אור קשתי

כבר מאה שנים בתי הספר מטולטלים בכיוונים סותרים: מבנה אחיד ונוקשה מול גמישות; המקום שצריך לפתח את רצונות התלמיד או שאיפותיו, לעומת העדפת מטרות חיצוניות, לאומיות או כלכליות; תחרות בתוך מוסדות החינוך וביניהם לעומת שיתוף פעולה; טיפוח השכבות החזקות או דאגה לחלשים. בשני העשורים האחרונים מתגבש סוג חדש של רפורמה שמנסה לפתח בקרב התלמידים יכולות כמו לימוד עצמי, חשיבה ביקורתית או יצירתיות. בניגוד אולי לאמונה רווחת, החינוך בישראל איננו אי בודד. יש בכך מסר מרגיע: לא חייבים להמציא שום דבר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ