הבריונות עברה לווטסאפ הכיתתי ומצוקות התלמידים גדלו. גם הקושי לטפל בהן

מאז שעברה מערכת החינוך ללימודים וירטואליים, גם היועצים החינוכיים קיבלו מסך שחור: הקשר שלהם עם התלמידים נפגע, הם מתקשים לזהות בעיות בחייהם ופעמים רבות תלויים בהורים, וברצונם של אלה לשתף פעולה. היועצים מנסים אמנם למצוא דרכי פעולה חלופיות, אך בהיעדר קשר ישיר - אלו מוגבלות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
למידה מרחוק בתקופת הקורונה
למידה מרחוק בתקופת הקורונהצילום: אייל טואג
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה

"תלך ליועצת", כבר יודעים ילדי בית הספר לשנן כתגובה השגורה בפיהם של מורים, כשהם באים עם בעיה שהפתרון לה אינו מצוי בחומר הלימוד. לרוב הוא מגיע מעולם אחר. בין אם מדובר בבעיות שבין תלמיד לחברו או בין תלמיד למחנכו, הכתובת הניתנת נמצאת בדרך כלל במורד המסדרון. בחדר שבו אין לוח ולא שולחן כתיבה. אלא שכאשר אין כיתה פיזית, ודאי לא מבנה בית ספרי, תלמידים רבים מאבדים קשב, ולא רק עם מה שמנסה המורה להעביר ב"זום". "כשחזרנו מהסגר הקודם גיליתי כמה משפחות שהתפרקו בזמן הזה", נזכרת קרן דמבוריץ, יועצת חינוכית בבית ספר יסודי בירושלים, "גם מקרים של אלימות במשפחה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ