זעם, קשיי הסתגלות ואוצר מילים מצומצם: אלה ילדי הגנים שגדלו בצל המגפה

13 נשות חינוך מספרות בשיחות עם "הארץ" על הילדים שאותם פגשו השנה - הפעוטות שרכשו מיומנויות שפה ומוטוריקה בין סגר לבידוד. רבים עדיין לא נגמלו מחיתולים, חלק מילדי גן החובה אינם בקיאים בספרות ובצבעים - וישנם פעוטות שלומדים לראשונה איך להצטרף למשחק

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
"יש ילדים שלא מצליחים להתמודד עם הסיטואציות הכי פשוטות. ילדים שלא יודעים לחלוק, לחכות לתורם, להצטרף למשחק"
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
איורים: תמר לנצ'נר
שירה קדרי-עובדיה
שירה קדרי-עובדיה
איורים: תמר לנצ'נר

בני השלוש ובני הארבע העבירו זמן רב יותר מחייהם בתוך שגרת הקורונה מאשר בחיים שלפני המגפה. הם החלו ללכת ולדבר בזמן שהוריהם נאבקים לשמור על מקום העבודה שלהם ומערכת החינוך נותרת סגורה, נעים בין סגרים לבידודים. חלקם, בעיקר הפעוטות במעונות היום ובמשפחתונים, נותרו בבית לאורך חודשים ארוכים ואף יותר מכך: הורים רבים החליטו שלא לרשום אותם למסגרות כדי לחסוך בשכר הלימוד או מחשש להדבקה. לפי נתוני האגף למעונות היום, בשנת הלימודים הקודמת נרשמה ירידה של כ-10% במספר הנרשמים למסגרות הגיל הרך בהשוואה לשנה שקדמה לה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ