בגלל עיכוב של משרד החינוך, אלף תלמידים בפריפריה לא לומדים מקצועות מדעיים לבגרות

המשרד אינו מפעיל מתחילת השנה את תוכנית "התיכון הווירטואלי" שנותנת לתלמידים מסגרת ללימוד מתמטיקה ופיזיקה ברמת 5 יח"ל. הורים אמרו כי המשרד לא יצר קשר עם התלמידים מפתיחת השנה - וכעת הם חוששים שהעיכוב יגרום לנשירה

שירה קדרי-עובדיה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
למידה מקוונת, בשנה שעברה
שירה קדרי-עובדיה

משרד החינוך מעכב את הפעלת תוכנית "התיכון הווירטואלי", וכאלף תלמידים בפריפריה נותרו בלי מסגרת המאפשרת להם ללמוד מתמטיקה ופיזיקה ברמת חמש יחידות לימוד. במשרד החינוך הודו כי הפעלת התוכנית מתעכבת מסיבות ביורוקרטיות ואמרו כי הם ערוכים להפעלתה "בקרוב מאוד". הורים לתלמידי תיכון ששוחחו עם "הארץ" אמרו כי מתחילת שנת הלימודים לא יצר המשרד קשר עם התלמידים בנוגע לתוכנית - וחששו שהעיכוב יגרום לנשירה מהמגמות. 

בתשע השנים האחרונות פעלה התוכנית לאפשר לתלמידים שבית ספרם אינו מלמד מתמטיקה ופיזיקה ברמת חמש יחידות לגשת לבחינות אלה. התלמידים המעוניינים נרשמים למגמה המקוונת בתיווך בית הספר שלהם, ואז מחולקים לקבוצות של 27 תלמידים ממקומות שונים. לכל קבוצה מתלווה מורה מקצועי, ולצידו מועסקים סטודנטים למקצועות המדעים בתפקידי חונכים לקבוצות של שלושה-ארבעה תלמידים.

הלמידה נעשית במתכונת משולבת: שיעורים משודרים במחשב ותרגולים עצמאיים של התלמידים. בין היתר לומדים בתוכנית תלמידים מבתי ספר בערד, בדימונה, בבאר שבע, ברמת הגולן ובשלומי, וכן תלמידים מהחברה הבדואית ומבתי ספר חרדיים וחרדיים-לאומיים שלא פועלות בהם מגמות מדעיות. מחקרי הערכה הראו כי ממוצע ציוני הבגרות של התלמידים בתוכנית גבוה יותר מהממוצע הארצי. שיעור התלמידות בתוכנית גבוה משיעור התלמידות במקצועות המתמטיקה והמדעים במגמות הרגילות.

בשנים האחרונות הפעיל המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) את התוכנית, וקודם לכן היו עיכובים בהפעלתה בגלל בעיות תקציביות של משרד החינוך. ביוני 2020, למשל, הודיע המשרד כי הוא מפסיק לתקצב את התוכנית, אך לבסוף נמצא לו תקצוב. באוגוסט נבחרה במכרז חברה חדשה, אל-נט, להפעלת התוכנית. אך החוזה מול אל-נט לא נחתם עדיין, ולכן התוכנית לא החלה לפעול בינתיים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ