בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החל מהיום: שליש מהרכבות מושבתות

ביום חמישי בערב הודיעה הרכבת על השבתת שליש מצי הקרונות שבשימושה בעקבות אירוע התלקחות בשבוע שעבר

תגובות

קווי הרכבת ברחבי הארץ יעבדו החל מהיום במתכונת מצומצמת - בעקבות השבתת שליש מצי הרכבות מחשש לתקלה מכאנית. ברכבת ישראל עשו מאמצים שלא לפגוע בקווי השירות הארוכים, שבהם אין חלופה של רכב פרטי או תחבורה ציבורית, והחליטו בסוף השבוע על השבתת הקווים הפרבריים, כאשר עדיין לא ידוע כמה ימים תימשך הסגירה. קווי הרכבת שייסגרו החל מהבוקר לתנועה בשני הכיוונים הם: הוד השרון - תל אביב (אוניברסיטה); לוד - ראשונים (ראשל"צ); לוד - בית שמש - ירושלים; באר-שבע צפון - דימונה.

גם הקו המקשר בין חוף הכרמל (חיפה) לקרית מוצקין יושבת אך נוסעיו יוכלו להשתמש בשירותי הקווים שיוצאים מנהריה למודיעין ומנהריה לאשקלון, שיפעלו כרגיל. כמו כן, תבוטל רכבת הבוקר בין מודיעין להוד השרון. לפיכך ייסגרו עד להודעה חדשה תחנות הרכבת בפתח תקווה, כפר סבא, בני ברק וראש העין.

כדי לתת מענה לנוסעים בתחנות האלה, פנו בסוף השבוע משרד התחבורה ורכבת ישראל אל מפעילי התחבורה הציבוריתבבקשה לתגבר את תדירות האוטובוסים באזור. כמו כן שכרה הרכבת 250 אוטובוסים מחברות הסעה פרטיות, על מנת שישמשו "שאטלים עבור הנוסעים שלא התעדכנו בסגירת הקווים. שכירת האוטובוסים תימשך רק ימים ספורים. בינתיים, הודיעה הרכבת כי נוסעים שרכשו כרטיסי נסיעה מסוג "חופשי-חודשי" או "חופשי שבועי" בקווים הסגורים - יקבלו את כספם חזרה בקופות תחנות הרכבת. ברכבת מעריכים את עלות השבתת הקווים בשישה מיליון שקלים בחודש.

ביום חמישי בערב הודיעה הרכבת על השבתת שליש מצי הקרונות שבשימושה בעקבות אירוע התלקחות רכבת הנוסעים ביום שלישי שעבר. הממצאים הראשוניים בתחקיר המקרה העלו חשש לתקלה מכאנית רוחבית בקרונועים (קרונות ממונעים) - שגרמה לשריפה. בתוך כך נודע כי רכבת ישראל פנתה לחברת הרכבות הדנית - אשר מפעילה אף היא קרונועים דוגמת אלו שיש לרכבת ישראל - בבקשה לקבל מידע על אודות תקלות שאירעו בצי זה בשנים האחרונות.

הרכבת מפעילה 144 קרונועי IC3, ששלושה מהם נשרפו כליל ביום שלישי. צי זה מהווה כשליש מקרונות הרכבת, וכ-20% מהיצע מקומות הישיבה ברכבות, אשר צפוי להצטמק החל מהיום מ-36 אלף מקומות ישיבה לכ-27.5 אלף מקומות בלבד. בעקבות ההשבתה, תפעיל הרכבת החל ביום ראשון 220 רכבות ביממה בלבד - במקום 340.

הקרונועים נמצאים בשירות הרכבת 8-18 שנים. חלקם נרכש כקרונות משומשים בעסקה שגררה ביקורת קשה מצד מבקר המדינה. את הקרונות הוותיקים יותר שוקלת הרכבת להחליף - משום עלות תחזוקתם היקרה.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו