בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אין פריצת דרך בחקירת השריפה ברכבת: השיבושים יימשכו גם בימים הקרובים

הרכבת תמשיך להשבית את הקווים הפרבריים עד איתור הכשל בקרונות. רק 40% מהשאטלים שהעמידה לרשות הנוסעים נוצלו

תגובות

חמישה ימים לאחר התלקחות רכבת הנוסעים סמוך לשפיים, עדיין לא נמצא קצה חוט אשר יסייע לפענח את נסיבות המקרה. היום ינחת בישראל חוקר תאונות הרכבת של משרד התחבורה הדני, הנחשב למומחה לקרונות הממונעים ששלושה מהם נשרפו כליל באירוע. ברכבת יבקשו להיעזר בניסיון של דנמרק בפענוח השריפה. בינתיים, טרם נקבע תאריך להחזרת הקרונות לשימוש ולהקלת השיבושים בתנועת הרכבות (ראו תיבה).

אנשי מעבדת הכשל במכללת רופין המשיכו בניסיון להתחקות אחר הגורמים לתאונה. זאת, לאחר שבמשך השבת סרקו רגלית את המסילה בין בית יהושע לשפיים במטרה לאסוף חלקי רכבת שנותרו במקום. מממצאי התחקיר הראשוני שביצעו עלה כי הקרדן - ציר שמוליך את הכוח מהמנוע לגלגלים - נשבר. משום שהקרדן ממוקם בחלקו הפנימי של מכל הדלק בקרונוע, עלה חשד כי שבירתו הביאה לפיצוץ המכל ולדליפת הסולר על המסילה. בעקבות הממצא החליטה הרכבת להפסיק זמנית את השימוש בקרונועים עד שיוברר סופית מדוע נשברו הקרדן ומכלי הדלק, וכן מה הביא להצתת הסולר שדלף. לפי שעה, אין הערכה לגבי מועד החזרת הקרונועים לשימוש. עם זאת, ברכבת מקווים לסיים את התחקיר עד סוף השבוע.

רכבת ישראל מפעילה 144 קרונועי IC3 (קרונות ממונעים), הנמצאים בשירות הרכבת זה 8-18 שנים. חלקם נרכשו כקרונות משומשים בעסקה שגררה ביקורת קשה מצד מבקר המדינה. את הקרונות הוותיקים יותר שוקלת הרכבת להחליף בגלל עלות תחזוקתם היקרה.

הקרונועים מהווים כשליש מקרונות הרכבת, וכ-20% מהיצע מקומות הישיבה ברכבות. בעקבות ההשבתה צומצם מספר מקומות הישיבה ברכבת מ-36 אלף לכ-27.5 אלף מקומות בלבד, ועד להודעה חדשה תפעיל הרכבת 220 רכבות ביממה בלבד - במקום 340 רכבות כיום.

ברכבת החלו אתמול בהשבתת הקווים הפרבריים שבשרון (קו הוד השרון-ראשונים), בדרום הארץ (דימונה) ובקו בית שמש-תל אביב. זאת, על מנת שלא לפגוע בקווים הארציים שאין להם קווי אוטובוס חלופיים. הרכבת שכרה 250 אוטובוסים מחברות הסעה פרטיות שישמשו שאטלים בחינם עבור הנוסעים שלא התעדכנו בסגירת הקווים. ואולם, ציבור הנוסעים עשה שימוש רק ב-40% מהם, בעיקר בקו בית שמש-תל-אביב ובקרב חיילים בתחנות השרון.

לפיכך, תמשיך הרכבת לשכור גם היום אוטובוסים פרטיים אך בהיקפים מצומצמים יותר. מחר כבר יופסק כליל השימוש באוטובוסים, למעט בתחנת בית שמש, שם יימשך השירות עד תחנת הרכבת בפאתי מודיעין ולמשך כל השבוע.

בלי קשר לשריפה, יושבתו החל משישי הקרוב למשך שבועיים קווי הרכבת תל אביב-באר שבע-דימונה, וכן קו בית שמש-ירושלים-תל אביב. זאת, עקב עבודות תשתית לשדרוג מסילות הרכבת. מדובר בשדרוג תחנת הרכבת ברמלה ובעבודות שנדרשו במתחם עקב גילוי קברים. תנועת הרכבות לקווים אלה תשוב לסדרה רק ב-22 בחודש.



עומס בתחנת רכבת מרכז בתל אביב, אתמול



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו