השיבושים בתנועת הרכבות נמשכים, אוטובוסים יחליפו חלק מהקווים לדרום

הוסר איום השביתה ברכבת לאחר שהעובדים וההנהלה הסכימו על המשך המו"מ להפרטת התחזוקה

אבי בר-אלי
אבי בר-אלי
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אבי בר-אלי
אבי בר-אלי

רכבת ישראל תשכור אוטובוסים עבור נוסעי קווי הרכבת המושבתים לדרום - כך הנחה אתמול שר התחבורה, ישראל כץ. ביום שישי נסגרו לתנועה קווי תל אביב-באר שבע-דימונה ובית-שמש-ירושלים-תל אביב, עקב ביצוע עבודות תשתית לשדרוג המסילות. תנועת הרכבות בקווים אלה תשוב לסדרה רק ב-22 בחודש - אולם עד כה העמידה הרכבת הסעות רק לטובת הנוסעים בקו בית שמש-מודיעין, וכן עבור חיילי צה"ל (בימי ראשון וחמישי).

הפרויקט להכפלת מסילת הרכבת בקו לוד-נען-באר שבע עתיד להיות מושלם בדצמבר 2011, ועד אז צפויות השבתות ממושכות של המסילה. משום כך קמה קריאה להסעות גם לטובת ציבור הנוסעים האזרחי, אולם הסדר זה כרוך בהסכמת משרד האוצר לממן את עלות שכירת האוטובוסים. בימים הקרובים תגבש הרכבת את נוהלי תגבור האוטובוסים בתחנותיה - בעוד משרדי התחבורה והאוצר יידרשו לסכם את המקור התקציבי לכך. במקביל, צפויה ועדת הכלכלה של הכנסת לדון היום בהשבתת קווי הרכבת לדרום.

במקביל, אתמול הוסר איום השביתה ברכבת ישראל. בתום דיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, הגיעו הנהלת הרכבת, העובדים וההסתדרות לסיכום שלפיו הנהלת הרכבת תוכל להמשיך במשא ומתן להפרטת מערך התחזוקה של הקרונות העתידיים ברכבת - בעוד על העובדים ייאסר לנקוט עיצומים עד סוף מארס.

"צר לי שהיינו צריכים להגיע לבית המשפט כדי ליצור הידברות מול הוועד ולעסוק באיומים, שפוגעים בעיקר בציבור", אמר אתמול מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל. "המתווה שהוצע על ידי בית המשפט ראוי ומקובל, וזו גם היתה דרך הפעולה שאליה כיוונה הנהלת החברה מלכתחילה", הוסיף.

לפי המתווה שסוכם, עד סוף פברואר תסיים הרכבת את המשא ומתן מול היצרנית הקנדית בומברדייה להעברת תחזוקת 150 הקרונות שתספק בשנתיים הקרובות לרכבת לידיה. במארס תנהל הרכבת משא ומתן עם ועד העובדים באשר לסיכום שהושג עם בומברדייה. אם משא ומתן זה לא יצלח - יהיה כל צד חופשי לפעול כרצונו. אם לא יושג סיכום עם העובדים עד 1 במאי, תוכל ההנהלה לחתום על הסכם התחזוקה באופן חד-צדדי.

הנהלת רכבת ישראל פנתה שלשום לבית הדין בבקשה למנוע את העיצומים שאמורים היו לצאת לפועל אתמול ב-10:00. זאת, במחאה על כוונת הנהלת הרכבת להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות העתידיים של הרכבת. במסגרת העיצומים איים הוועד להגביל את מהירות רכבות הנוסעים ל-70 קמ"ש, ואת נסיעת רכבות המשא ל-30 קמ"ש בלבד.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ