בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מספר הנוסעים בנתיב האגרה המהיר לתל אביב הכפיל עצמו ביממה

עם זאת, מספר כלי הרכב שנסעו בו אתמול בשעות העומס נמוך עדיין משמעותית מן היעד שהציבה המדינה

תגובות

כתב "הארץ" בגוש דן

עלייה נרשמה אתמול במספר המשתמשים בנתיב האגרה לתל אביב. עם זאת, מספר כלי הרכב שנסעו בנתיב המהיר בשעות העומס נמוך עדיין משמעותית מן היעד שהציבה המדינה. בין השעות שבע לתשע בבוקר נסעו בכביש בין 850-800 כלי רכב בשעה. זכיינית הנתיב התחייבה להעביר בו לפחות 1,600 כלי רכב בשעה בשעות העומס, ומפעיליו שואפים להעביר בו 1,800 כלי רכב בשעה. גם אתמול נותר מחיר הנסיעה שישה שקלים בכל שעות היממה. אם יגבר השימוש בנתיב צפוי להתייקר מחיר הנסיעה בו בשעות העומס, בהתאם לגודש התנועה. מערכת האגרה הממוחשבת קובעת מחיר במטרה לאפשר תנועה רבה על הנתיב המהיר, אך לווסת את מספר כלי הרכב, כך שלא ייווצר בו עומס.

על פי נתוני מרכז הבקרה של הנתיב המהיר, אתמול התקצרו זמני הנסיעה בפקק הארוך בשעות הבוקר בכניסה לתל אביב. הנסיעה ממחלף בן גוריון עד מחלף קיבוץ גלויות בנתיבים הרגילים בכביש מספר אחת נמשכה אתמול כחצי שעה, לעומת 60-40 דקות ביום ראשון. בנתיב המהיר היה זמן הנסיעה הממוצע בקטע זה מעט יותר משבע דקות. בשל הפקעת הנתיב השמאלי בכביש מספר אחת לטובת הנתיב המהיר, נוצר צוואר בקבוק בכניסה לנתיבי איילון. מפעילי כביש האגרה מעריכים שככל שיגבר השימוש בו, יפחת גם עומס התנועה בכביש מספר אחת, כיוון שיהיה ניצול מיטבי של כל הנתיבים.

"לדעתי מי שלא נוסע בנתיב במחיר של שישה שקלים גורם לעצמו עוול מפני שרק החיסכון בדלק מצדיק את המחיר", אמר ראש מנהלת נתיבים מהירים, ניצן יוצר. "בהנחה שאנשים רציונליים", הוא מוסיף, "אין לי ספק שהנתיב יהיה מלא ועם הזמן גם האגרה תעלה. החלק המעניין יהיה כשאנחנו נגיע לקיבולת ונצטרך להשתמש באגרה כמכשיר ניהול תנועה".

בינתיים, רבים מהמשתמשים בנתיב המהיר מסתכנים בקבלת קנס כיוון שאינם רשומים אליו, על אף שההרשמה היא ללא תשלום. עם זאת, ביומיים האחרונים חלה עלייה חדה במספר הנרשמים במוקד הטלפוני ובאתר האינטרנט של הנתיב המהיר. מספר הנרשמים מסתכם עתה בעשרת אלפים נהגים, עדיין רחוק מאוד מן היעד - 120 אלף.

אתמול היה גם גידול מסוים בשימוש בהסעות החינם מהחניון הענק שהוקם סמוך למחלף שפירים, אך רבות מן ההסעות עשו את דרכן לתל אביב עם מספר מועט של נוסעים או ריקות לחלוטין. מפעילי הנתיב מזכירים כי בניסיון לעודד שימוש בהסעות, הוחלט כי נהגים שיורידו או יאספו נוסע בנקודה המיועדת לכך בחניון, יהיו פטורים מתשלום תמורת הנסיעה בקטע הראשון של הנתיב - ממחלף בן גוריון עד מחלף שפירים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו