בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפקחים בעובדה נמאס: נשבות אם ליקויי הבטיחות לא יתוקנו

בגילוי דעת שפרסמו ועד עובדי רש"ת ואגודת הפקחים הם דורשים תיקון מיידי של הליקוים בשדה, שהפעילות בו כעת נמצאת בשיא

תגובות

ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) ואגודת פקחי הטיסה מאיימים להפסיק את עבודתם במגדל הפיקוח בשדה התעופה עובדה במחאה על ליקויי הבטיחות במקום. שדה עובדה משמש לטיסות שכר שיעדן אילת והפעילות בו נמצאת היום בשיאה, כחלק מלוח טיסות החורף לעיר הנמל הדרומית. הפסקת הפעילות בשדה תביא לפגיעה באלפי נוסעים מחו"ל אשר צפויים להגיע במהלך החודשים הקרובים לאילת.

בגילוי דעת משותף שפורסם היום נאמר, כי הפקחים "לא יוכלו להמשיך לעבוד בסביבת בטיחות לקויה שכזו". בגילוי הדעת אף הוצגו המלצות לפעולות אופרטיביות מיידיות לטיפול בליקויים, בכדי שלוח הטיסות המתוכנן לא ייפגע.

במסמך שהעבירו למנכ"ל רש"ת, קובי מור, פירטו ראשי הוועד והאגודה את הליקויים המרכזיים: "סמכות ואחריות הפקח האזרחי בתוך מגדל צבאי בעייתית ומציפה קונפליקטים יומיומיים בניהול התעבורה וברמת הבטיחות; ניהול משותף בו זמנית של אותו מרחב אווירי, בממשקים בעייתים, על ידי שתי ישויות שונות - מהווה תקלה עם סיכונים מובנים כבר בהגדרה; הבדלי תרבות בין פיקוח טיסה צבאי לאזרחי יוצרים מצבים בעיתיים עקב הבדלי שפה, סטנדרטים, הבנה ודפוסי עבודה; עמדת פיקוח הטיסה ממנה מפקח הפקח האזרחי אינה כוללת את המרכיבים החיוניים לניהול בטוח של התעבורה האווירית; חסר גיבוי בסיסי למכשירי הקשר - דבר הגורם לתקלות ולאובדן הקשר לעתים תכופות; מערכת חשמל ישנה של תאורות המסלולים ללא גיבוי בסיסי; תאורת מסלול שרוב הזמן חלק לא קטן ממנורות המסלולים ומסלולי ההסעה אינן עובדות".

בהמלצותיה דורשת אגודת פקחי הטיסה בין היתר, "מרחב טיסה 'סטרילי'; טיפול מיידי בנוהלי הטיסה בשדה; פרסומים לחברות התעופה ושיפור מיידי בתשתיות".

לדברי יו"ר אגדות פקחי הטיסה, עמרי אבני, "לצערנו הרב לא קיבלנו התייחסות ראויה מהגורמים הרלוונטיים, למרות שחלפו כבר עשרה ימים מפגישה בנושא עם מנכ"ל רש"ת ועם סמנכ"ל המבצעים ברש"ת, אודי ברעוז. אנו מרגישים חובה מוסרית ומקצועית להתריע על כך שאין באפשרותנו לשמור על בטיחות הנוסעים בשדה התעופה בעובדה, במצב הדברם כמו שהוא היום".

יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, אמר כי "זה אבסורד שהפקחים מתריעים ואף אחד לא מטפל. המצב בעובדה גובל ברשלנות ואנחנו לא מוכנים שהפקחים ימשיכו לשאת בעול זה לבדם - לא יתכן שיהפכו את פקחי הטיסה לש"ג".

זה למעלה משנתיים שפקחי הטיסה מתריעים על ליקויי בטיחות החמורים הקיימים בשדה התעופה בעובדה. דו"ח מבקר המדינה מספטמבר 2010 שדן במצב בטיחות התעופה בישראל, הצביע על ליקויים בעובדה. רשות התעופה האזרחית (רת"א) פסלה את עובדה מלשמש כשדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג אך הוא ממשיך לשמש כשדה תעופה לתעבורת השכר מחו"ל לאילת.

מרש"ת נמסר בתגובה: "רש"ת מנסה לפתור את בעיות הפיקוח בעובדה מול חיל האוויר. אנו נמצאים בקשר אינטנסיווי בנושא עם רשות התעופה האזרחית (רת"א)".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו