נהגי הנתיב המהיר לא משתמשים בהסעות

שבועיים לאחר הפתיחה, החניון במחלף שפירים עדיין שומם

אסף שטול-טראורינג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אסף שטול-טראורינג

שבועיים לאחר פתיחתו של הנתיב המהיר לתנועה נראה שאף שהציבור מתרגל לקיומו, הוא נמנע משימוש בשירותיו הנלווים: החניון הענק שהוקם במחלף שפירים ויועד לקלוט 2,100 כלי רכב ביום, נותר כמעט שומם. במקור, כוונת היזמים היתה שבעלי כלי הרכב שנכנסים לאזור המרכז, ישאירו את מכוניותיהם במקום המיועד לכך, וישתמשו בשירותי ההסעה החינמיים הניתנים משם לקריה ולמתחם הבורסה. בפועל, רק כ-250 איש בממוצע משתמשים בשירות זה, ומספר כלי הרכב שנכנסים בממוצע לתל אביב מדי יום, לא פחת.

"היה צפוי שעד שהנהגים יראו את היתרון של השארת הרכב שם, הגידול יהיה אטי", אומר מנהל מערכות האגרה והבקרה לנתיב המהיר, רודי אלמוג. "לישראלים קשה להיפרד מהרכב. כל מי שנוסע בנתיב המהיר בקטע הראשון ואז עולה בחניון על השאטל הלוך ושוב, מתל אביב וחזרה לחניון, לא משלם שקל אחד של אגרה. האגרה מממנת את השירות הזה, אבל יש אנשים שלא מאמינים שזה בחינם".

מספר כלי הרכב שחלפו בנתיב בימים האחרונים בשעות השיא עומד על כ-1,400 בשעה בממוצע. אולם השאיפה של חברת הנתיב המהיר היא 1,800 כלי רכב ויותר. הביקוש, הם אומרים, לא מספק בשלב זה אבל מדובר בהתחלה טובה מבחינתם.

אתמול בבוקר עלתה לראשונה האגרה הנגבית, שעומדת בדרך כלל על שישה שקלים. זאת לאחר שנהג שנתקע בפקק בכביש מספר 1 החליט לחצות לנתיב זה תוך שהוא עובר במעבר חירום ודורס בדרך את מחסום הפלסטיק שהפריד בין הנתיבים. לדברי אלמוג, "הנהג גרם להאטה למשך 20-30 דקות והוריד בזמן הזה את התנועה למהירות של 60 קמ"ש בקטע של קילומטר מתוך נתיב באורך של 13 קילומטר".

בשלב זה החל לפעול לראשונה מנגנון ויסות כלי הרכב והאגרה טיפסה בהדרגתיות ל-22 שקלים. אולם בתוך כחצי שעה התנועה שבה לזרום במהירות של כ-100 קמ"ש והמחיר ירד.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ