בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הקונטרלטו שרה מינגרדו הופיעה עם הפילהרמונית במקום הבס-בריטון הגרמני תומס קווסטהוף

תגובות

המכה נחתה ביום שלישי: זמר הבס-בריטון הגרמני תומס קווסטהוף, שעמד לשיר עם הפילהרמונית את "שירים על מות ילדים" של מאהלר, הודיע שלא יוכל לבוא, כי הוא חולה (הופעות של קווסטהוף, תמיד, הן בגדר סנסציה, בגלל מגבלותיו הגופניות האיומות, מגבלות שקולו הנפלא ואישיותו האמנותית מחפים עליהן ומשכיחים אותן). האם הודעתו בעניין המחלה היא תירוץ דיפלומטי? בהנהלת הפילהרמונית לא חושבים כך, אף כי נודע שהזמר עמד בשבועות האחרונים בלחצים מצד גורמים שונים, כולל ישראלים, שדחקו בו לבטל את הנסיעה לכאן מסיבות פוליטיות.

הפתרון שמצאו הנהלת התזמורת ומנהלה האמנותי זובין מהטה נראה מסקרן ומפתיע: שרה מינגרדו, זמרת קונטרלטו ונציאנית, ניאותה לבוא במקום קווסטהוף. מדובר באמנית מנוסה, בת 50, זמרת בעלת קול מיוחד. עם זאת, השאלה שריחפה מעל שיבוצה לביצוע שירים אלה של מאהלר היתה מתבקשת: מינגרדו נחשבת "בארוקיסטית", אינה מזוהה עם יצירות שבהן זמרת ניצבת לצד תזמורת סימפונית רומנטית או פוסט-רומנטית.

בהפסקה, לאחר הופעתה של מינגרדו ב"שירים על מות ילדים" (היצירה הראשונה בקונצרט היתה היתה פסקליה אופוס 1 של אנטון וברן, שבה לא נעסוק הפעם), בדקתי את הרושם שעשתה הזמרת האורחת על אנשים אחדים, שישבו במקומות שונים באולם. התגובות לא היו אחידות: מאזינים שייחסו משקל רב לגוון הנדיר של קולה ציינו את הופעתה לחיוב, אף כי לא בהתלהבות; אחרים נשמעו מסויגים באדיבות. מינגרדו אכן אינה הזמרת הטיפוסית לשירים אלה של מאהלר, שבוצעו בעבר בהיכל התרבות, עם הפילהרמונית, בפי זמרות גדולות של המאה ה-20 ובהן ג'נט בייקר וכריסטה לודוויג. גם על רקע הליווי הרך והמאוד מתחשב שנקט זובין מהטה בהובלת התזמורת, ניכר היה שהמשאבים של הזמרת האורחת אינם "תואמי מאהלר". היא מפיקה מדי פעם צלילים עמוקים, עשירים, רבי הבעה, אך הקו הכללי לוקה בחסר, בשל מגבלותיה. ההבעה, הפרשנות, כפופה אצלה למגבלות טכניות.

החלק השני של הקונצרט היה סיפור אחר: הסימפוניה החמישית של מאהלר היא ספינת דגל ותיקה של התזמורת, ואכן נשמעה כך. לקהל ניתנה הזדמנות ההזדמנות המי יודע כמה לטבול בצלילים סימפוניים מאהלריים במיטבם, לרבות ב"אדאג'טו" המפורסם (בין השאר בזכות הסרט "מוות בוונציה"), שנוגן ברוב טעם, בטמפו שנמנע מזחלנות שמאלצית.



מינגרדו, אמש. הופעה ראשונה עם התזמורת הפילהרמונית



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו