בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

90% מרוכבי האופניים בבירה: גברים מעל גיל 18

על אף היעדר התשתיות ופני השטח ההרריים, אלפי רוכבים גודשים את הבירה מדי יום

תגובות

אין בה כמעט תשתיות או מקומות חניה מסודרים, ויש בה אזורים הרריים שאינם קלים לרכיבה. אך מתברר שעל אף הקשיים, גם בירושלים יש לא מעט רוכבי אופניים. על פי ספירה ראשונה מסוגה שנערכה על ידי החברה להגנת הטבע ועמותת "אופניים בשביל ירושלים", במרכז העיר יש בממוצע מדי יום כ-3,500 רוכבים.

בממוצע נספרו כ-355 רוכבים בשעה. כמו כן, מתברר ש-90% מהם היו גברים מבוגרים (מעל גיל 18 על פי הערכת הסופרים) וקרוב ל-60% מהם הקפידו לחבוש קסדה. כ-43% רכבו על מדרכות, ורק מעטים - 6%-10% - נצפו כשהם רוכבים בניגוד לתנועה.

לדברי פנינה קפלן מהחברה להגנת הטבע, "בהתחשב בעובדה שבעיר הזאת עדיין אין תשתיות לאופניים, מדובר במספר רוכבים סביר בהחלט. אני לא יודעת למה יש מיעוט של נשים, אך ייתכן שהדבר קשור בהיעדר תחושת ביטחון, בגלל שאין תשתית".

"הספירה הזאת מוכיחה שיש רוכבים גם בירושלים ואם לא יספקו להם תשתיות זה יסכן אותם וכמובן לא יעודד התרחבות של פעילות זו", הוסיף מנהל עמותת הרוכבים הארצית ישראל בשביל אופניים, יותם אביזוהר.

קפלן משוכנעת שהמבנה הטופוגרפי של העיר לא ירתיע רוכבים. "תל אביב אמנם מישורית יותר אבל לנו יש יתרון של אקלים נוח". כמו כן, לדבריה עיריית ירושלים מקדמת באחרונה כמה יוזמות הקשורות באופניים. "בין היתר, ישנה תוכנית לשבילים בפארק הצמודים אל העיר ובפארק המסילה הנכנס לתוכה. יש גם תוכנית לקשר את שבילי האופניים לתחנות הרכבת הקלה".

ואכן, בירושלים, כמו גם בערים אחרות, חלה באחרונה התקדמות ממשית ברווחת הרוכבים. אחד החידושים המשמעותיים הוא תקן ארצי לחניית אופניים שיחייב הקמת מקומות חניה מוגנים בכל מבנה חדש. התקן אושר לפני כחצי שנה במועצה הארצית לתכנון ובנייה ומחכה לחתימת שר הפנים כדי להכנס לתוקף.

כמו כן, לדברי נעמי אנג'ל, העומדת בראש לשכת התכנון של מחוז תל אביב, בכל מחוזות משרד הפנים קיימת כיום היערכות ליישום תוכניות לשבילי אופניים. בנוסף, בחודש שעבר אושר מסמך מדיניות לשבילי אופניים במחוז מרכז המתייחס להקמת רשת שבילים בשטחים פתוחים שתהיה מקושרת אל השבילים בערים.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו