בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כ-1,000 איש הגיעו להיפרד מטל שביט

היום נסגר חלק מכביש החוף בשעה שמאות אופנוענים חלקו כבוד אחרון לאחד הרוכבים הבולטים בארץ שנהרג שלשום בתאונת דרכים

תגובות

למעלה מ-1,000 בני אדם הגיעו היום להיפרד מהאופנוען טל שביט, שהיה אחד הרוכבים הבולטים בישראל ונהרג שלשום בתאונה. חלק מכביש החוף נסגר לתנועה בשעה שמאות אופנוענים עברו באזור נתניה בדרכם לבית הקברות בקיבוץ מעברות.

בני "בייקר", בעל חנות לאביזרי אופנוע באותו שם ברחוב צ'לנוב בתל אביב, היה חבר של שביט ונהג לרכוב אתו ועם אופנוענים נוספים. "משנת 1981 היינו מטיילים ביחד בשבתות. היו מפגשי אופנוענים והיינו נפגשים בכיכר מלכי ישראל", אמר אתמול בייקר ל"הארץ".

לדבריו, "שלא כמו כתבים רבים אחרים, הוא חי בשטח ובדק אישית כל אופנוע. הוא היה דמות דומיננטית בכל הענף הדו גלגלי. הבחור היה קם בבוקר, נושם אופנועים, אוכל אופנועים וישן אופנועים. אתה מדבר על עמוד תווך של הבניין. כולנו גדלנו על הכתבות שלו ועל מבחני הדרכים שלו. הרבה ילדים גדלו על הכתבות שלו".

גם גיל טנג'ר, בעל חנות האופנועים טנג'ר ברחוב סלמה פינת העלייה, הכיר את שביט שנים ארוכות. "אם טל לא הצליח לברוח מהתאונה הזאת, אף אחד לא היה מצליח. טל היה העורך הראשון של מגזין מוטו. סוף סוף היה משהו שכתוב בעברית שאנו יכולים לקרוא, במקום לקרוא מגזינים אמריקאיים או בריטיים. קראנו את מוטו בדרך לצבא, בשירותים, בבית של החברה. גם בלבנון הייתי יושב באמצע במטע זיתים וקורא", נזכר טנג'ר.

תצלום: מוטי מילרוד

ממחקר של אגף התנועה במשטרת ישראל עולה כי בשנת 2011 אין עלייה במספר ההרוגים בקרב רוכבי האופנועים, ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה. אולם רוכבי הדו גלגלי הם עדיין האוכלוסייה בעלת הסיכון הגבוה ביותר בקרב הנהגים בישראל.

מהמחקר עולה כי רוכבי האופנועים והקטנועים מעורבים ב-8% מתאונות הדרכים הקטלניות, בשעה שחלקם במצבת כלי הרכב הינו 4% בלבד. בחודשיים הראשונים של 2011 נהרגו בכבישי ישראל 63 אנשים, חמישה יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2010. תשעה מההרוגים היו רוכבי אופנועים, בדיוק כמו מספרם באותה תקופה אשתקד.

הסיבה העיקרית לתאונות חמורות של רוכבי האופנוע היא מהירות (23% מכלל התאונות החמורות), אחריה סטייה מנתיב הנסיעה (15% מכלל התאונות החמורות) ואחר כך אי ציות לרמזור, אי שמירת רווח ועקיפה שלא כחוק.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו