בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תל אביב: תקנות חדשות יצמצמו מקומות חניה לטובת תחבורה ציבורית ואופניים

ועדות התכנון יחייבו הקמת חניות לאופניים בתוך מבנים

תגובות

שר הפנים אלי ישי חתם לפני כמה ימים על תקנות חניה חדשות המעניקות לראשונה עדיפות לרוכבי אופניים ומחייבות התקנת מקומות חניה מוגנים בעבורם בכל סוגי המבנים.

התקנות החדשות דורשות לצמצם את מספר מקומות החניה הסמוכים למרכזי הסעה המוניים (תחנות רכבת ואטובוס), בניסיון לעודד מעבר לשימוש בתחבורה ציבורית על פני כלי רכב פרטיים. הן גם קובעות לראשונה תקני חניה מרביים ובכך מגבילות את יכולת ועדות התכנון להוסיף מקומות חניה.

על פי התקנות, המתייחסות לתוכניות בנייה חדשות, יש להתקין בבנייני מגורים מקומות חניה לאופניים, אופנועים וכלי רכב של אנשים עם מוגבלויות. התקנות מציינות כמה מקומות חניה בתוך חדר מיוחד וסגור יש לייעד בכל סוג של מבנה.

כמו כן, נקבע שבבניין מגורים הכולל יותר משתי יחידות דיור, יהיה מקום חניה אחד לכל יחידת דיור, במעונות סטודנטים יהיה מקום חניה אחד לכל שני סטודנטים, במוסדות חינוך יהיה תקן אחד לכל עשרה תלמידים ואילו באזורי תעסוקה יוקצו תקנים לפי גודל השטח הבנוי. בכל המקרים מאפשרות התקנות למקם 10% עד 20% בלבד ממקומות החניה לאופניים מחוץ לבניין.

התקנות החדשות גורמות סיפוק רב לעמותות רוכבי האופניים. מנכ"ל עמותת "ישראל בשביל אופניים", יותם אביזוהר, אמר אתמול בתגובה: "תקני החניה יסייעו בהתמודדות עם אחד המכשולים הגדולים המאיימים על התפתחות הנסיעה באופניים - תופעת הגניבות. הסדרת מקומות חניה לכלי רכב דו-גלגליים תשחרר את המדרכות לטובת הולכי רגל ובהם נכים, קשישים ועגלות ילדים, ובכך תסייע לנגישותם".

המשמעות של התקנות החדשות עשויה להיות מרחיקת לכת גם בכל הנוגע לשימוש בכלי רכב. זאת מאחר שהתקנות קובעות שוועדות תכנון יקבעו תקני חנייה מרביים, בעוד שעד היום היה נהוג לקבוע תקן חניה מינימלי, ואז יכול היה מוסד תכנון להגדיל מאוחר יותר את מספר מקומות החניה גם מעל לתקן - ובכך לעודד שימוש ברכב פרטי.

עם זאת, נקבע בתקנות החדשות שיישומן יהיה הדרגתי ובהתאם להתקדמות בביצוע העבודות להקמת מערכות הסעת המונים. בין השאר, תותר הקמת כמה מקומות חניה עודפים באזורים שבהם מתוכנן קו הסעת המונים שטרם הוקם.

נקבע גם שוועדת תכנון תוכל לאשר תקני חניה רבים יותר, אבל רק לאחר שקיבלה לכך אישור מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה. קביעה חשובה נוספת היא, שעם הפעלת קו חדש של הסעת המונים יחויבו בעלי מקומות חניה עודפים להסב אותם לשימוש אחר.



מתקן קשירת אופניים בתל אביב. בקרוב יהיו פתרונות בטוחים יותר



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו