בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"מוטי ששון, בג"ץ החזיר את השקט לתושבי חולון?"

שיחת היום

תגובות

מוטי ששון, ראש העיר חולון, שנבחר השנה על ידי מגזין מונוקול הבריטי לאחד מעשרת ראשי העיר הטובים בעולם, עמד בחזית המאבק שהסתיים אתמול בהחלטת בג"ץ הקובעת שנתב"ג יישאר סגור בלילות. בג"ץ קיבל את עתירת עיריית חולון, שהוגשה בשם כלל הרשויות העוטפות את נתב"ג, וקבע כי הנמל יישאר סגור להמראות בלילה ואף צמצם את המראות אל על בלילות שישי ובמועד שהוגדרו לצורכי שמירת שבת.

מוטי ששון, קודם כל ברכות.

"תודה רבה, מאבק של 15 שנים, מאבק מתיש, מתסכל".

למה מתסכל?

"זה מתסכל מהטעם הפשוט שאנשים חסרי רגישות ציבורית, חברתית, ולא אכפת להם".

מי האנשים האלה?

"רשות שדות התעופה. זה משהו מדהים, אנשים... איזו אטימות! לא להתחשב באנשים, בילדים שצריכים בבוקר לקום לבחינה ולא מרוכזים כי התעוררו בלילה מהמטוסים, אנשים שלא ישנו טוב בלילה ולא מתפקדים כראוי בעבודה. אטימות מוחלטת, כאילו אני מדבר לאוויר, לקירות".

אבל את האישורים האחרונים נתן להם שר התחבורה.

"שר התחבורה קיבל את ההמלצות שלהם, של רשות שדות התעופה. שר התחבורה לא יכול להתעמק בדברים, דיברנו איתו ושום דבר. הם עושים מה שהם רוצים. אמרתי לו: מה הקשר בין השיפוץ של המסלולים לבין טיסות לילה, מה זה קשור בכלל?".

איך אתה מסביר את זה שהוא לא הבין את זה?

"כשלא מתעמקים בבעיה אז לא מבינים, זה דבר אלמנטרי. תתעמק בבעיה, תהיה רגיש, אז תבין. אבל אם אתה לא מתעמק ואתה מקבל את מה שאומרים לך המומחים שלך בלי לבדוק אז אלה התוצאות. זאת סטירת לחי גם לשר התחבורה".

אופציה אחרת היא שהשר עמד מול לחצים יותר חזקים מאלה של התושבים והעיריות.

"אז זה עוד יותר חמור. אתה איש ציבור, אתה צריך להיות קשוב לרחשי לבם של התושבים. את לא מדברת פה על כמה אלפי תושבים. בכל עוטף נתב"ג אנחנו מדברים על מאות אלפי אנשים, למעלה מחצי מיליון. אז זה עוד יותר חמור שלא היית קשוב אלינו וקיבלת רק מה שהם אמרו לך ונכנעת ללחצים".

היו לחצים?

"אני לא חושב שהבעיה היא של לחצים, אני חושב שהוא לא התעמק וקיבל כמובן מאליו את מה שאומרת לו רשות שדות התעופה. עם כל זה שאמרתי לו שהם אנשים אטומים ואמרתי את זה בפניו, הוא לא קיבל את זה".

מוזר בעיני שאנשים לא מבינים את זה, אף אחת ואחד מהעובדים ברשות לא גרים בסביבה? הם לא סובלים מזה?

"אלה העובדות. אף אחד גם לא בא לשמוע את הרעש שמפריע. אבל אני חייב לומר שבית המשפט העליון היה קשוב לתושבים ולמצוקות שלהם. הגברת מרים נאור היא זו שהבינה את זה. היא אמרה להם במפורש - למרות שהיא לא נתנה לי לדבר ואני די נפגעתי מזה כשרציתי לומר משהו - אני לא אתן לכם להפוך את הלילה ליום, לא יעזור לכם. היא היחידה שקלטה את הרגישות!".

ומה דעתך על האישור שנתנו לאל על בכל זאת לטוס בלילות שבין חמישי לשישי "לשם שמירת שבת"?

"אה, זה תירוץ, וחבל ש... בוא נאמר ככה - אם השופט לא היה אליקים רובינשטיין הם לא היו ממריאים. אין להם שום אישור מאף שר, אין להם שום אישור בכתובים, שום מסמך. אבל הם יצטרכו לשכנע אותנו שיש בזה שמירת שבת או חג. ואם נראה שאין בזה נתבע אותם, אין חוכמות פה".

אבל זה שוב מאבק משפטי. לא היה צריך לדעתך לאסור עליהם את הטיסה וזהו?

"איזו שאלה, איזו שאלה".

אז למה זה לא קרה לדעתך?

"ההתרשמות שלי היא שברגע שיש שופט שהוא דתי הוא יותר רגיש לטיעון הזה. אני לא יכול להטיל דופי ביושרה של שופט עליון, אבל אני מבין שיש לאדם דתי יותר רגישות לנושא של דת ושמירת שבת. אנחנו לא נלך לריב אתם על הקטע של שמירת השבת, בכל זאת, אל על נחשבת חברת תעופה לאומית, למרות שעכשיו היא לא לאומית - היא פרטית, מסחרית, וזה לא צריך לעניין אף אחד. אבל לא אני קבעתי. אם זה היה תלוי בי הייתי אומר - חבר'ה, אין דבר כזה".

אז אתה בעצם אומר שניצלו את עניין השבת.

"לדעתי כן, ניצלו את זה, איזו שאלה. למה לא? הם מנסים. הם ניסו בעבר, אף אחד לא הפריע להם, אז הם רוצים להמשיך עם זה. אני חושב שהם לא צריכים להמשיך לטוס. ברגע שיש פסיקה, ההחלטה היא עקרונית לגבי כל החברות ואין איפה ואיפה. למה, בחברות האחרות לא נוסעים אנשים דתיים שיש להם בעיה של שמירת שבת? אבל פה החריגו. צריך לשאול את בית המשפט למה החריגו".

אתה מרגיש שפסק הדין הזה הוא חיזוק לתושבים, לכוח האזרחי בארץ?

"כן, ודאי. בית המשפט העליון זו תחנה אחרונה. אבל קודם אתה מנסה כל מיני דרכים, הידברויות. היה מנכ"ל אחד שכן היתה לו רגישות, גבי אופיר, הוא אפילו בא וראה, והם אפילו אישרו תקציב של 120 מיליון שקל למבני ציבור, למיגון אקוסטי. אבל לרוב לא היתה רגישות ובסוף אמרנו אין מה לעשות, הולכים לבג"ץ ובג"ץ קשוב לרחשי לבם של התושבים".

אתה כל הזמן אומר "רחשי לבם של התושבים", ולא מדובר פה ברחשי לב אלא באיכות חיים בסיסית.

"כשאני אומר רחשי לבם אני מתכוון שמישהו מקשיב למה שהם אומרים, למצוקות שלהם, לטענות. מישהו שמקשיב".

באופן כללי הממשלה והרשויות לא מקשיבות?

"לא, לא מקשיבות. לא מקשיבות".

אפשר לשנות זאת בפוליטיקה הישראלית לדעתך?

"כן. צעירים בעולם מתחילים להגיד נקעה נפשנו מכל הפוליטיקאים הציניקנים, ואני מקווה שהדור הצעיר של הפוליטיקה יהיה באמת עם הרבה רגישות חברתית וציבורית ויקשיב באמת לתושבים".



מוטי ששון, ראש העיר חולון. ''זה מתסכל. אנשים חסרי רגישות ציבורית, חברתית, ולא אכפת להם''



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו