בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מסלול מכשולים לאופניים באדיבות עיריית ירושלים

העירייה התכוונה לסלול שבילים לרוכבי אופניים בצפון ירושלים, אך במקום זה יצרה מסלול מסוכן לרוכבים, כביש צר לנהגים ורחוב בלתי נגיש להולכי רגל

תגובות

עיריית ירושלים סללה שבילים מיוחדים לרוכבי האופניים בשכונת הגבעה הצרפתית שבצפון העיר, אך בדרך הצליחה לעשות כנראה את כל הטעויות האפשריות: מסלול מכשולים מסוכן לרוכבים, כביש צר ומסוכן לנהגים ורחוב בלתי נגיש ולא בטוח להולכי הרגל. "מה שהם עשו שם זה כנראה הדבר הטיפשי ביותר שראיתי בחיים שלי, וראיתי הרבה דברים טיפשיים. זה חלם על סטרואידים", אומר בנט קפלן, תושב האזור ורוכב אופניים. כעת מובילים תושבי השכונה עצומה נגד הפרויקט, ומאות כבר חתמו עליה.

הכוונה היתה בסך הכל טובה - סלילת שביל רוכבי אופניים מצומת הגבעה הצרפתית (לשם מגיעה הרכבת הקלה) ועד לקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים, דרך מעונות הסטודנטים ובית החולים הדסה. אבל הביצוע היה כושל - בעירייה התעלמו מהנחיות של משרד התחבורה לסלילת שבילי אופניים, ויצרו מובלעת צרה בין המדרכה לבין הכביש. התוצאה היא מסלול עמוס מכשולים - פחי אשפה, דלתות של מכוניות וכלי רכב חונים. רוכבי האופניים ממשיכים לנסוע על הכביש, מפני שלדבריהם המסלול מסוכן מדי.

"רוכב האופניים נמצא גם כך בסביבה מסוכנת", מוסיף קפלן. "מי ירצה לנסוע במסלול כשכל 50 מטרים יש כניסה ויציאה של כלי רכב? אתה צריך כל הזמן להסתכל לצדדים שמישהו לא יפתח דלת ויעיף אותך. אין לך לאן לברוח אם זה קורה, אתה יכול או לחטוף או ליפול. כשאתה עומד בקצה השביל עם האופניים זו הרגשה דומה לעמידה בראש ההר בסקי, זה רק יותר מפחיד. לדעתי אם הורה מרשה לילד שלו לרכוב על השביל הזה, צריך לשלוח לו עובד סוציאלי שיחקור אותו. ילד לא יכול להסתדר במסלול כזה".

גם הנהגים, שמבקשים לעבור או לחנות ברחובות שבהם עובר שביל האופניים, יצאו נפסדים מהפרויקט. לדברי תושבים בשכונה, קשה מאוד לחנות ברחוב ויציאה מהרכב הפכה לסכנה של ממש. בעיה נוספת היא שגם יציאה מהצד הסמוך למדרכה הפכה מסוכנת בגלל רוכבי האופניים. גם הולכי הרגל שמבקשים לחצות את הכביש או לעלות לאוטובוס סובלים בשל הפרויקט, ויותר מכולם הם הקשישים והנכים.

הפרויקט הביא לביטולם של מפרצי האוטובוסים, ובכל פעם שאוטובוס עוצר בתחנה נאלצים כלי הרכב להמתין מאחוריו. מומחה תחבורה שניתח את הפרויקט עבור התושבים קבע כי השביל צר מהדרוש וחורג מהנהלים שקבע משרד התחבורה לשבילי אופניים. המומחה, ד"ר משה הירש, הסביר שאפשר היה לסלול שביל אחר, אך עלותו היתה גבוהה יותר. מתנגדי הפרויקט מבהירים כי הם תומכים בשבילי אופניים, אך טוענים כי הביצוע השלומיאלי והרצון לחסוך בתקציבים הביאו לתוצאה אומללה.

התושבים מציינים עוד כי עד כה, לא נמצא פתרון להעמסת אופניים על הרכבת הקלה - כך שממילא יעילות השביל, למשל לסטודנטים שיבקשו להשתמש ברכבת הקלה ובאופניים כדי להגיע לאוניברסיטה, היא מוגבלת.

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים, בשיתוף משרד התחבורה, מקדמת מערך של שבילי אופניים מזינים לתחנות הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית וגבעת התחמושת. מערך השבילים אמור לחבר בין מוקדים בשכונה (אוניברסיטה, בית החולים, בתי מגורים ועוד) לתחנות הרכבת הקלה. מערך השבילים תוכנן בהתאם להנחיות משרד התחבורה ונועד להגן על רוכבי האופניים ולמען ביטחונם. נושא הבטיחות עמד לנגד עיני כל המעורבים לאורך כל הדרך. בשטח בוצעה עבודה חלקית, ולכשתסתיים העבודה - ייפתרו רוב הבעיות שנראות לעין כעת".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו