הרכבות הושבתו, והחזרה הביתה הפכה לסיוט

עקב התאונה - תנועת הרכבות הארצית נפסקה כמעט לחלוטין

חיים לוינסון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חיים לוינסון

כהצגה שחוזרת על עצמה בפעם המי-יודע-כמה, שוב נפסקה אתמול תנועת הרכבות כמעט בכל רחבי הארץ. הרכבות מתל אביב לדרום הושבתו השבוע בגלל עבודות תשתית, ואם לא די בכך, בתשע ורבע בבוקר אירעה התאונה מדרום לנתניה וגרמה לסגירת הקווים מתל אביב לחיפה וחזור. כל זאת, דווקא בשעות העומס הלחוצות ממילא של יום חמישי.

החל משעות הבוקר, הרכבת, תקוותו הגדולה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבקה חיים בקו המרכזי שלה. אלפי חיילים זועמים, לחוצים לשוב הביתה מהבסיס, נתקלו בשלטי התנצלות קטנים שתלתה הרכבת ליד הקופות. תחנות האוטובוסים התמלאו במספר אנשים כפול מקיבולתם, ועמם הדחיפות, הצעקות ועומסי התנועה.

משעה ארבע אחר הצהריים החל להיווצר עומס של ממש. הרכבת ארגנה עשרות אוטובוסים מחברות פרטיות, שהסיעו נוסעים מתל אביב לחיפה חינם - אך לא עצרו בתחנות בדרך. כל השאר נאלצו להשתמש בשירותי אגד.

ליד תחנה של קו 605 לנתניה צרו 200 איש על אוטובוס אחד בודד. לילך, חיילת מהקריה שלא הצליחה להידחק לאוטובוס, היתה על סף בכי. "אי אפשר לעלות לאוטובוס. אני פה כבר 40 דקות, כל הזמן נדחפים. אתה לא יודע איפה האוטובוס יעצור ומיד מתנפלים עליו. זה ביזיון".

גלעד חצב, מוזיקאי בן 30 מתל אביב, הסתובב בתחנת הרכבת ועל גבו אורגן. הוא היה אמור להגיע לראיון בתחנת רדיו מקומית בעמק יזרעאל כדי לקדם מופע מחר בגן שמואל, אך לא הצליח לצאת בזמן והראיון התבטל. בכיסו היה פתק עם כל סדרני הרכבת אתם דיבר באותו יום. "אני לא מחזיק אוטו ואני לא מתבייש בזה. אי אפשר לסמוך על אף אחד במדינה הזו. אין רכבת כמו שצריך ואין שום כלי תחבורה ציבורית אחר. אין אפילו אוטובוס מכאן לפרדס חנה", סיכם.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ