בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אילון זרמון, אתה לא חושב שזה מעוות להשתמש בהפרעות אכילה בפרסומת?"

תגובות

בפריים טיים הטלוויזיוני של יום רביעי בערב, שובצה לראשונה פרסומת חדשה לרשת הקוסמטיקה והבישום "אפריל", בכיכובה של הדוגמנית אסתי גינזבורג. גינזבורג, יפהפייה כחולת עיניים וזהובת שיער, שבשנה האחרונה מנהלים מדורי הרכילות והטוקבקיסטים מעקב מכוער אחרי התנודות במשקלה, מוצגת שם בפוזיציות בלתי שגרתיות לבנות מקצועה. מאופרת למשעי היא זוללת פסטה, לועסת בתאווה סטייק מדמם ומלקקת גלידה. התגובות לניסיון ההפוך על הפוך הזה לא איחרו להגיע.

אילון זרמון הוא מנכ"ל משותף במשרד הפרסום זרמון-גולדמן, האחראי על הקמפיין, ועל שורה ארוכה של מסעות פרסום פרובוקטיביים קודמים.

אילון זרמון, לראות דוגמנית יפהפייה בולסת בתאווה זו לא בדיוק אותה החפצה כמו לראות אותה בביקיני?

"אנשים מסוימים מתקשים לקבל פרסומת יוצאת דופן שמערערת על התפישה והדימויים המקובלים. אנחנו קוראים לזה הפרעה, הפרעה תפישתית שמערערת את הסטטוס קוו המחשבתי. ברגע שעולם הפרסום מייצר משהו יוצא דופן לגבי התפישה הקטגורית במציאות, לאנשים מסוימים קשה לקבל את זה וההפרעה מייצרת לפעמים ציניות. ציניות היא מפלטם של החלשים ואותם חלשים שקפצו היו מעטים מאוד. לרוב האנשים זה לא נראה ככה. רוב האנשים לקחו וחיבקו את המסר הזה".

האשימו אתכם בהשטחה של המסר ושל הדיון הציבורי סביב הפרעות אכילה.

"אמרו גם (מצטט מביקורת אחרת) שאין ולא תהיה פרסומת טובה מזאת לכל דבר בעולם. האשמה בשטחיות היא ארוכת שנים לכל מה שנקרא פרסום. יש מי שטען שדיון עמוק צריך להתקיים במקומות אחרים. דיון ארוך ועמוק מתקיים לטענתי במרחב הציבורי בכל הממדים, אם בדיון באוניברסיטה, בכתבות עומק בעיתון או בפרסום. זה מתחבר גם למה שנאמר קודם, יצרנו הפרעה. אני לא רואה בזה בעיה אלא מחמאה. הפרסומת הזאת יוצאת דופן ולפיכך הגיעה לאותו מקום של דיון דרמטי".

חיפשתם את הפרובוקציה?

"אישית אני לא מאמין שאפשר היום לעשות פרסום בלי שיהפוך לדיון. הוא חייב לצאת מהקופסה ולהיות יוצא דופן. לנו לא היה חשש מללכת לכיוון הזה וחששנו שאולי לאסתי ולמנהליה זה יהיה קצת יותר מדי, אבל אף אחד לא נסוג.

"החיבור בין אסתי והחברה נעשה על ידינו כבר לפני כשנתיים, אבל בשנה וחצי האחרונות אסתי הפכה מדוגמנית לנושא שיחה שהיא הובילה בעל כורחה - האם דוגמנית צריכה להרעיב את עצמה או יכולה ליהנות מהחיים ולאכול. אסתי בחרה אחרת מהמקובל ואנחנו חשבנו שאין מקום להמשיך ללכת למקום הסטנדרטי בפרסום, אלא להעצים את האמירה שגם ככה חקוקה על שמה ושכל הצדדים לקחו בשתי ידיים. זה היה קל ומהיר לביצוע".

מפליא אותך שפרסומת מעוררת כאלו תגובות?

"לא. פרסום גר אתנו וחי סביבנו בכל רגע ורגע. אין להתפלא שמגיבים לפרסום, על אחת כמה וכמה כשהוא מנוגד לקיבעונות המחשבתיים שאנחנו גדלים איתם, כמו להיות רזה ולא לאכול כי זה יותר יפה. העוצמות מרשימות וכמות הציניקנים קטנטנה".

מה יהיה הצעד הבא? תצטרכו להקצין אפילו יותר.

"אנחנו יודעים לאן זה ילך. נמשיך את האמירה שהתחלנו כאן".



זרמון. ''יצרנו הפרעה. אני לא רואה בזה בעיה אלא מחמאה''


אסתי גינזבורג



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו