בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שעות אחרי הנחת אבן הפינה לתחנת רכבת בנתיבות - עוד תאונת רכבות

התחנה, על הקו החדש מאשקלון לב"ש, מרוחקת מהעיר והדבר עשוי להגביל את יעילות השימוש בה

תגובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ הניחו אתמול את אבן הפינה לתחנת הרכבת בנתיבות. אולם כעבור כמה שעות נמוגה האווירה החגיגית, כאשר שוב אירעה תאונה על הפסים - הפעם ללא נפגעים.

התחנה החדשה בנתיבות, שהעבודות להקמתה אמורות להסתיים עד 2014, היא חלק מהקו החדש שיקשר בין אשקלון לבאר שבע ויהיו לו, עם השלמתו ב-2015, תחנות גם באופקים ובשדרות. ואולם, בהניחם את אבן הפינה אתמול עמדו נתניהו וכץ בלב השטחים הפתוחים שמאחורי העיר, שכן התחנה מרוחקת ממנה, ועל כן ייתכן שהתושבים יתקשו להשתמש בה.

רכבת ישראל ניסתה לחזור אתמול לשגרה ולהתמקד בתוכנית פיתוח הקווים שלה, אחרי התנגשות הרכבות הקשה בשבוע שעבר ליד נתניה, שבה נפצעו 60 איש. אלא שכמה שעות לאחר הטקס בנתיבות אירעה התנגשות בין רכבות בדרום. נהג קטר שדחף שורת קרונות משא באזור תחנת צפע לא הבחין בקרונות משטח שחנו על המסילה והתנגש בהם. כתוצאה מן ההתנגשות נהרס קרון אחד ונפגעו שניים נוספים. הנזק לרכבת מוערך בכמה מיליוני שקלים.

קו אשקלון-באר שבע, שעלות הקמתו תסתכם בשני מיליארד שקלים, נועד להשלים חיבור מסילתי מעגלי בין יישובי דרום הארץ לבין תל אביב. במקביל, יושלמו בשנה הבאה שיפוץ הקו בין לוד לבאר שבע והכפלתו. עד כה סיימה הרכבת את עבודות הפיתוח בקטע שבין אשקלון ליד מרדכי, כולל הנחת מסילות ברזל, והחלה בעבודה על הקטע שבין יד מרדכי לנתיבות.

משרד האוצר, שניסה לבטל את הפרויקט לאורך השנים, עמד על כך שבקו תונח מסילה אחת בלבד. ברכבת טענו כי אין היגיון במסילה בודדת שתגביל את תנועת הרכבות ותפגע בשירות העתידי לאחר הקמת עיר הבה"דים בצומת הנגב. לעומת זאת, במשרד אוצר טענו כי אין כל כדאיות כלכלית בהפעלת קו שכזה בתוואי המוצע. לפני שנתיים הורה כץ להניח לאורך הקו מסילה כפולה, אך באוצר הסכימו לממן מסילה כפולה רק בין אשקלון לנתיבות ולהמשיך את הקו לבאר שבע במסילה בודדת. הפער בין שתי התוכניות מוערך ב-200-300 מיליון שקל.



כץ, נתניהו, ראש העיר נתיבות ומנכ''ל הרכבת, אתמול בטקס



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו