בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רוכב קורקינט נהרג בתאונה עם אוטובוס בבת ים

החקיקה מתעכבת, והמשטרה מתקשה למנוע שימוש בכלי המסוכן

תגובות

רוכב קורקינט נהרג אתמול בהתנגשות עם אוטובוס ברחוב יוספטל בבת ים. אילן עגיב, תושב בת ים בן 47, נסע בקורקינט ממונע, האסור לרכיבה על פי חוק בכבישי ישראל. מחקירה ראשונית, עדיין לא ברור מי מהמעורבים גרם לתאונה.

עגיב אינו הראשון שנהרג בטרנד המסוכן של רכיבה על קורקינט ממונע. בספטמבר 2009 נהרג אייל קולביץ, בן 42 מתל אביב, בהתנגשות עם רכב חונה. הטרנד נפוץ בעיקר באזור תל אביב, ולמרות האיסורים המעטים הקיימים בחוק, במשטרה עדיין לא יודעים כיצד להתמודד עם התופעה.

במשטרת תל אביב מעריכים כי מאות תושבים מחזיקים כיום בכלים שונים ונוסעים בהם בכביש, כמו גם על המדרכה. חוסר האונים של המשטרה נובע בעיקר מהיעדר חקיקה מוסדרת, המגביל הטלת סנקציות וקנסות. עיריית תל אביב והמשרד לאיכות הסביבה תומכים בשימוש בכלי, בשל העובדה שהוא אינו מזהם.

במאי 2010 קיבל בית המשפט העליון ערעור של אזרח שטען כי הקורקינט אינו כלי רכב מנועי. מההחלטה ניתן ללמוד כי חוקי התנועה החלים על כלי רכב כמו אופנועים וקטנועים, לא חלים על הקורקינטים.

השופטת איילה פרוקצ'יה התייחסה בהחלטתה גם לנושא הבטיחות: "מציאות זו מחייבת הסדרה כוללת בחקיקה, במנגנוני הרישוי ובאכיפה נאותה", כתבה. ועדיין, למרות החלטת בית המשפט, החקיקה מתעכבת עדיין.

משרד התחבורה ניסה תחילה להילחם בתופעה באמצעות הגבלות על הייבוא. כיום מותר לייבא קורקינטים חשמליים עם הספק מנוע עד 100 וואט (כעשירית כוח סוס), מהירות מירבית של 12 קמ"ש ומשקל כולל של 12 ק"ג.

ואולם, חברות ועסקים קטנים הצליחו לעקוף את החוק בכך שהן משפרות את יכולות הקורקינט לאחר הגעתו לארץ, ובכך הופכות אותו לכלי מהיר ומסוכן. כך או כך, החוק אוסר רכיבה על קורקינט בכבישים.

לפני כשנה הקים משרד התחבורה ועדה מקצועית לבחינת שינוי ההגדרות בחוק. בין היתר, דנה הוועדה בהגדלת המהירות המקסימלית המותרת בקורקינטים, באישור נסיעה בנתיבים ייעודיים בכביש, ובהגברת הבטיחות (חובת חבישת קסדה, למשל).

הוועדה אמורה היתה להגיש את מסקנותיה, אלא שבינתיים הורחב המנדט שניתן לה גם לעיסוק בהגדרות השימוש באופניים חשמליים ובסאגווי. בינתיים הוועדה מתמהמהת בהגשת הדו"ח הסופי.

במקרים מסוימים מצליחה המשטרה לתפוס כלים שלא עומדים בתקן, ואלה מוחרמים. "אנחנו לא מדברים על מספרים גדולים של קורקינטים", אומר מפקד אגף תנועה במחוז תל-אביב, רב-פקד ניסים פרחי.

לדבריו, "הרוכבים נוסעים בכבישים, עולים על מדרכות ומסכנים את האזרחים שעוברים בדרכם. לנו אין את הכלים להתמודד עם המצב".

במשטרה כבר הבינו שאין להם אפשרות לרדוף אחרי הרוכבים, ורוב המאמצים מתמקדים כעת בניסיון לשפר את בטיחותם. "אנחנו רוצים רק להעביר לאנשים את המסר שזה כלי מהיר וחזק ולכן חשוב לחבוש קסדה", מתריע פרחי.

בשנים האחרונות, טוענים במשטרה, נוספו גם האופניים החשמליים, וכך נוצר מצב שכבישי תל אביב עמוסים ברוכבים שלא מחויבים לכללי התנועה. במשרד התחבורה מקווים לפתרון מהיר, מחשש שהרוג נוסף הוא רק עניין של זמן.



התאונה אתמול ברחוב יוספטל בבת ים. הרכיבה בכביש אסורה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו