עד להמראה, הנוסעים מחפשים תעסוקה בטרמינל

בסוף השבוע השתפר המצב בנתב"ג, אך עדיין היו לא מעט נוסעים שנאלצו להתמודד עם עיכובים וביטולים של טיסות

ההמולה והעומס שגרמו ביטולי טיסות בנתב"ג ביום חמישי שככו מעט בסוף השבוע. מולי, בחור צעיר שעובד בדלפקי חברת התעופה קונטיננטל, סיפר שנאלץ לעבוד ביום חמישי יותר מ-14 שעות ברציפות (מ-3:45 לפנות בוקר עד 18:00), אך לדבריו, ביום שישי כבר השתפר המצב ונמל התעופה שב כמעט למצבו הרגיל.

עם זאת, חלק מהנוסעים עדיין נאלצו להתמודד עם העיכובים והביטולים, שלא נעלמו לחלוטין מלוח הטיסות ביום שישי. כך למשל, חבורה קטנה של נוסעים שטיסתם לרוסיה בוטלה ביום חמישי שבה למחרת בבוקר לשדה התעופה, התמקמה על רצפת טרמינל 3 וחיכתה שם במשך שעות לבשורה באשר לטיסתם המבוטלת. סופיה, בת 28 מחדרה, תיכננה ביקור אצל בני משפחה בסוצ'י, רוסיה. "הטיסה שלנו היתה צריכה לצאת אתמול בשעה 13:00. ישבנו במטוס כמעט שעה וחצי ואז כשיצאנו מהמטוס טלטלו אותנו ממקום למקום, משער אחד לשער אחר מבלי שאף אחד יסביר לנו מה קורה. בשעה 20:00 אמרו לנו שהטיסה מבוטלת. בחברת התעופה אמרו שיתקשרו אלינו ויגידו מה קורה עם הטיסה, אבל אף אחד לא התקשר אלינו. התקשרנו למודיעין ואמרו לנו שהטיסה יוצאת ב-10:00 בבוקר. ככה אמרו לכולם, אבל כשהגענו לא היתה טיסה".

דניאל מאייר, גרמני בן 34 שמתגורר בשווייץ, בילה את השבועיים האחרונים בחופשה בישראל, וביום חמישי התכוון לחזור לציריך. לאחר שטיסתו, שהיתה אמורה לצאת ב-16:00 בוטלה, הוא נאלץ לבלות את הלילה בשינה על רצפת הטרמינל. "ישנתי די טוב אתמול, כי אני תרמילאי ורגיל לתנאים כאלה, אבל רק ללילה אחד". לדבריו, גם הטיסה שבה היה אמור לחזור בערב לציריך נדחתה.

גם קבוצה של הולנדים שבאו לישראל לטיול באתרים המקראיים מצאה את עצמם מבלים שעות בשדה התעופה. ארבעה מהם, גברים בשנות ה-50 לחיים, ישבו סביב שולחן באחד מבתי הקפה שבטרמינל והעבירו את זמנם בקריאה. טיסתם היתה צריכה לצאת בשעה 6:00 בבוקר לבריסל, אך היא בוטלה. הטיסה שבה אמורים היו לעזוב נקבעה לשעה מאוחרת באותו הלילה. ארי, מורה בן 56, סיפר כי "הטיסה היתה אמורה לעזוב בשש בבוקר, אבל ראינו בלוח הטיסות שהמטוס עזב שעה וחצי לפני כן. לא אמרו לנו כלום ולא הבנו מה קורה, קראנו על זיהום הדלק בעיתון".

אביבית שיין היתה אמורה לטוס לרומא ביום חמישי בשעה 18:50, כדי לבלות את סוף השבוע עם בעלה שנמצא בעיר. "היה כתוב שהטיסה תצא בזמן, חיכינו וחיכינו, הזמן עבר ואז אמרו לנו ששינו את מועד הטיסה ל-22:00. לא אמרו שהטיסה בוטלה, רק משכו אותנו עוד ועוד. ב-22:00 אמרו שזה כבר לא יקרה ושלחו אותנו לעשות בוקינג מחדש. עמדנו בתור שעתיים וחצי, היו שם צעקות והיסטריה ואז עשו לנו בוקינג לטיסה של אליטליה לשעה 15:00, אבל כשבאנו התברר שכל מי שעשו להם בוקינג באל על הם ב'סטנדביי', ורק לחצי מהאנשים היה מקום. השאר - שוב גילגלו אותם הלאה". שיין היתה אחת מחסרי המזל הללו. "יש לי עכשיו מקום בטיסה הבאה לאיטליה. צריך לראות אם זה גם יתממש".