בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרכבת הגרמנית עוזבת את פרויקט הקו המהיר לירושלים

שר התחבורה הגרמני: המיזם "בעייתי מבחינה פוליטית"

תגובות

הצלחה לקמפיין להטלת חרם על פרויקטים מעבר לקו הירוק: חברת הרכבות הממשלתית של גרמניה, "דויטשה באן", תפרוש מפרויקט קו הרכבת תל אביב-ירושלים, מכיוון שהוא עובר בחלקו בשטחים. החלטת החברה מהווה ניצחון לפעילי שמאל ישראלים ופלסטינים שניהלו קמפיין בנושא זה בחודשים האחרונים.

על פי דיווח ב"דר שפיגל", אמר שר התחבורה של גרמניה, פטר רמזאור, למנכ"ל דויטשה באן כי הפרויקט הוא "בעייתי מבחינה פוליטית" וגורם להפרת המשפט הבינלאומי. בעקבות כך הודיעה החברה, הנמצאת בבעלות ממשלת גרמניה, על משיכת ידה מהפרויקט. החברה משמשת כיועצת לרכבת ישראל, ובפרויקט הספציפי הזה הם היו אחראים בעיקר על בקרת מסמכים.

הקמפיין נגד השתתפות החברה הגרמנית בפרויקט החל בשנה שעברה בעקבות דו"ח שפרסמה קואליציית נשים לשלום. מהדו"ח עולה שלא זו בלבד שמסילות הברזל יחצו את הקו הירוק בשתי נקודות - באזור לטרון ובאזור בית סוריק - אלא שהפרויקט עתיד לפגוע קשות בתושבים הפלסטינים של שלושה כפרים לאורך הקו. עוד עולה מהדו"ח, כי לצורך הפרויקט יופקעו אדמותיהם של הכפרים וייפגעו אפשרויות הגישה אליהם. עוד מפורטים שם שמותיהן של החברות הבינלאומיות המעורבות בפרויקט, בהן חברה ממשלתית מרוסיה וחברות פרטיות מאיטליה ומדינות נוספות.

קואליציית נשים לשלום היתה הצלע הישראלית של הקמפיין, והדו"ח הופץ על ידה דרך פעילי שמאל מגרמניה כדי ליצור לחץ על הממשלה בברלין. אתמול בירכה מירב אמיר, פעילת הקואליציה על ההחלטה. "אני מברכת את הממשלה הגרמנית על ההצהרה הצלולה על חוסר הלגיטימיות של קו הרכבת. זה מעודד לראות ממשלות שפועלות על פי האמנות עליהן חתמו. אנו קוראות לממשלות אחרות ללכת בעקבותיה". כעת מקווים הפעילים שחברות זרות נוספות, פרטיות וממשלתיות, ילכו בעקבות דויטשה באן ויפסיקו את מעורבותן בפרויקט.

קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים מתוכנן להסתיים ב-2017 והנסיעה בו אמורה להימשך 28 דקות בלבד. מדובר באחד מפרויקטי התשתית החשובים והגדולים שנבנים היום בישראל והוא כולל מערך מורכב של מנהרות וגשרים. בעבר הותקף הפרויקט על ידי החברה להגנת הטבע בשל הפגיעה הצפויה בנוף ובטבע.

מחברת רכבת ישראל נמסר בתגובה כי דויטשה באן אחראית על חלק קטן מהפרויקט ובימים אלה נערכת רכבת ישראל לאיתור חברה שתחליף אותה.



אתר הבנייה של תחנת ''האומה'' של הרכבת המהירה בין תל אביב לירושלים, בכניסה לבירה, לפני כחצי שנה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו