בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כביש הערבה: 31 הרוגים ו-60 פצועים קשה משנת 2006

מנכ"ל אור ירוק: "במקרה של הכביש הזה, אין הפרדה בין הנתיבים. כל טעות של נהג, מכל כיוון, גורמת לתאונה קטלנית"

תגובות

מאוקטובר 2006 ועד ינואר 2011 נהרגו בכביש 90, כביש הערבה, 31 בני אדם ו-60 נפצעו קשה. עם התאונות הקשות שהתרחשו על הכביש ניתן למנות את התאונה בינואר 2007 שבה נהרגו אם ובנה; באוגוסט 2007 נהרגו שני ילדים ממשפחה של תיירים מצרפת בתאונה שבה סטה הרכב הפרטי שבו נהג אבי הילדים מנתיב נסיעתו והתנגש במשאית שבאה ממול; בסוף ספטמבר באותה שנה נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שלושה בני משפחה, בהתנגשות בין שתי מכוניות סמוך לקיבוץ קטורה. בפברואר 2010 חמישה בני משפחה אחת נהרגו בתאונת דרכים סמוך לצומת הערבה. המשפחה נסעה מאילת צפונה, ומעט אחרי צומת הערבה סטתה ממסלולה משאית, התהפכה ופגעה במכונית הפרטית.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, מסביר כי "מה שמאפיין את הכביש הזה באופן כללי זה שאין הפרדה בין הנתיבים ולכן כל טעות של נהג, מכל כיוון, גורמת לכך שזו תאונת דרכים קטלנית. אין מעקה הפרדה להתנגש בו ולכן כל טעות היא פגיעה קטלנית. מדובר בתאונות עם עוצמת פגיעה כפולה של שני כלי הרכב שמגיעים במהירות האחד מול השני. בכביש יש בעיות של עיקולים, הוא כביש לא מואר בלילה". אבואב הוסיף כי כביש 90 הוא "כביש שנוסעים בו מטיילים רבים, והוא ארוך ומונוטוני גם מבחינת הנוף וקשה לשמור על ריכוז וערנות ודריכות לאורך כל הנהיגה. מזמן דובר על הצורך לשדרג את הרמה הבטיחותית של הכביש - מעקה, תאורה ויציאה מהיישובים, שהיא לא בטיחותית כי צריך לחצות שני נתיבים ביחד כדי לעלות חזרה לכביש".

לטענת מנכ"ל אור ירוק, אין חלופה להגיע לדרום, "כי טיסה זה דבר יקר ואין רכבת, לכן רוב הנסיעות מתבצעות בכלי רכב. בדרך כלל בשל העובדה שזה מקום לחופש מדובר בכלי רכב של משפחות או אנשים רבים שנמצאים ברכב. התאונות שם מתמשכות רק מאחר שאין השקעה בכביש הזה ואת זה אני אומר בצורה הכי ברורה. יש דוגמה של כביש 65 שהיה כביש דמים וטיפלו בו והוכח שירד בו מספר ההרוגים באופן דרמטי ותוצאות התאונות לא קטלניות באותה מידה כפי שהיו בעבר. חוסר ההשקעה בכביש 90 מביא למספר ההרוגים באותו הכביש. ללא השקעה המצב הזה ימשיך עוד הרבה שנים".



תאונת הדרכים בפברואר 2010



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו