בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הנהלת הרכבת מתכוונת לתבוע פיצויים מהעובדים

העובדים הפרו צווים של ביה"ד לעבודה

תגובות

הנהלת רכבת ישראל מתכוונת לתבוע פיצויים מעובדי הרכבת, בעקבות הנזק שגרמה השביתה לחברה. "השביתה גרמה לרכבת נזק של שלושה מיליון שקל. נגיש נגד ועד העובדים תביעות נזיקין אישיות כדי לכסות על כך. החברה לא תשלם לעובדים שכר עבור שעות השביתה, אלא רק למן הרגע שבו החלו הרכבות לפעול", אמר מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל.

ההנהלה פנתה אתמול לבית הדין לעבודה בתל אביב בבקשה להכריז על ביזיון בית המשפט, בטענה כי חלק מהעובדים סירבו להיענות להחלטות בית הדין ולהשיב את תנועת הרכבות לסדרה. ברכבת דרשו מבית המשפט להטיל קנסות כספיים על ההסתדרות ועל חברי ועד העובדים, אולם משכו את הדרישה עם חידוש הפעילות.

באמצעות עורכי הדין גדעון רובין, אלון עזרא ומאיה צחור ממשרד רובין-שמואלביץ' טענה הרכבת כי למרות צווי המניעה הברורים והחד-משמעיים שהוציא בית הדין לעבודה - הוועד והעובדים מסרבים להחזיר את תנועת הרכבות לסדרה, עד שישוחררו ממעצר חברי הוועד שנעצרו שלשום אחר הצהריים.

"אין ספק שהיה כאן ביזיון צו המניעה כשזה ניתן בשעה 01:45 לערך ותנועת הרכבות חזרה לסדרה רק בשעות הצהריים", אמר ל"הארץ" עו"ד רובין. "בשעה 10:00 הגשנו בקשה לקנוס את חברי הוועד עד שיכבדו את צו בית הדין. כמובן שדברים זזו עם שחרור העצורים, אז הודיעו כי חוזרים לעבודה - ואז גם משכנו את הבקשה".

בדיון בבית הדין לעבודה ב-7:00 בבוקר, כבר היה ברור כי תנועת הרכבות לא חודשה. עו"ד שי תקן, המייצג את הוועד מטעם ההסתדרות, הסביר כי נציגיו מתקשים להפעיל את העובדים ולהנחותם לשוב לעבודה.

"יש שני קשיים אובייקטיביים בעניין הזה", הסביר, "ארבעת חברי הוועד, כולל יו"ר ועד העובדים, נמצאים במעצר, כך שלא ניתן היה להפעיל אותם לשם החזרת העובדים לעבודה. קושי אובייקטיבי נוסף נובע מכך שצריך להכין את הרכבות לפני תחילת תנועה. ברגע שלא הייתה עבודה בלילה, יש עיכובים בבוקר גם כאשר העובדים שבו לעבודה הסדירה".

בהסתדרות דחו את הטענות בדבר התמהמהות מכוונת מצד העובדים. דובר ההסתדרות, אייל מלמה, אמר כי מדובר בניסיון מצד הנהלת הרכבת לעשות דה-לגיטימציה לעובדים. יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, אמרה כי העובדים זעמו על כך שנאלצו לשוב לעבודה בטרם שוחררו עמיתיהם ממעצר: "אנחנו לא מפרים אף פעם צו של בית המשפט, אבל להחזיר את כל המערך, שאחראי על התנועה לפעילות, זה מהלך לוגיסטי מורכב".

השתתפה: גילי כהן



מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל. "נזק של 3 מיליון שקל"



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו