המשטרה: נהג האוטובוס לא שמר על מרחק סביר

הרוג ו-31 פצועים בהתנגשות אוטובוס ומשאית בכביש 1, סמוך למחלף בן שמן

אדם אחד נהרג ו-31 נוספים נפצעו אתמול בתאונת דרכים בין אוטובוס אגד 405 למשאית על כביש 1 לכיוון ירושלים, סמוך למחלף בן שמן. אשה אחת נפצעה באורח אנוש, ארבעה נוספים באורח קשה ויתר הפצועים מוגדרים כפצועים בינוני עד קל.

התאונה אירעה סמוך לשעה 9:20 בבוקר, על כביש 1 בירידה לכביש 443. ככל הנראה, האוטובוס - שהיה עמוס בנוסעים ונסע מאחורי המשאית - התנגש בה, נפגע בצדו הימני וסטה מהנתיב תוך שהוא פוגע במעקה הבטיחות. במשטרה מעריכים כי נהג האוטובוס לא שמר על מרחק סביר מהמשאית, שהתכוננה לעצירה מוחלטת וככל הנראה התכוונה לרדת לצד הדרך.

ראש אגף תנועה במרחב שפלה, רב פקד שי מזרחי, ערך אתמול תשאול ראשוני לנהגי האוטובוס והמשאית. משני הנהגים נלקחו דגימות שתן ודם על מנת לוודא שלא היו תחת השפעת סמים או אלכוהול בשעת התאונה. עם זאת, השניים ייחקרו באופן מלא רק היום בשל מצבם הרפואי. "אני לא יודע מה קרה שם בדיוק. אני לא זוכר מתי היתה התאונה. אני חושב שהתנגשתי בו מאחור, אבל לא זכור לי איך הגענו למצב הזה", אמר נהג האוטובוס לחוקרי התנועה בבית החולים.

בשל עוצמת הפגיעה נלכדו נוסעים רבים באוטובוס, ובהם גם ההרוג. הפצועים הועברו לבית החולים אסף הרופא, תל השומר וקפלן. מותו של ההרוג, תושב ירושלים בן 25, נקבע במקום.

כוחות כיבוי אש גדולים הוזעקו למקום התאונה, ובסיוע ציוד מכני החלו לנסר את חלקי האוטובוס כדי לחלץ את הלכודים. למקום הגיעו גם כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד משטרת התנועה, ניצב משנה ישראל ג'יבלי. עומסי תנועה כבדים נגרמו בסמוך למקום התאונה בשל חסימת צירי התנועה הסמוכים בידי המשטרה.

יוסי חלבי, סופרווייזר במד"א מרחב ירקון שהיה בין הראשונים להגיע למקום, סיפר כי "כשהגענו למקום מצאנו חלק מנוסעי האוטובוס מסתובבים בזירת התאונה. חלקם היו עדיין לכודים ושכובים באוטובוס עצמו. התחלנו בטיפול מיידי בנפגעים ומיהרנו לפנותם לבתי החולים השונים".

מאגד נמסר כי "נסיבות התאונה נחקרות על ידי משטרת ישראל ובוחני התאונות של אגד. נהג האוטובוס תושאל ומסר את עדותו. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בנהג עם ניסיון של 27 שנות נהיגה מקצועית ועבר בטיחותי ללא דופי; בטרם החל בעבודתו הבוקר היה הנהג במנוחה כ-12 שעות; האוטובוס עבר בשבוע שעבר טיפול תקופתי יסודי ומצבו המכני היה תקין. דובר אגד מביע צער עמוק על הנפגעים בתאונה המצערת והקשה".

ד"ר ליאור רבי, בן 35 מתל אביב, סיפר שהיה בדרך להרצאה בכנס בינלאומי באוניברסיטה העברית. "בדרך עצמתי את העיניים. פתאום מצאתי את עצמי על הרצפה. היו גם אנשים אחרים על הרצפה. היה בום ענק וכולם צעקו והיה הרבה עשן. חשבנו שזה היה פיגוע, שמישהו פוצץ את האוטובוס. רק שירדתי מהאוטובוס הבנתי שזאת תאונה. מישהו ביקש ממג"בניק שהיה באוטובוס לשבור את החלון עם קת הרובה שלו, אבל אי אפשר היה לקפוץ בגלל מעקה הבטיחות למטה. אבל בכל מקרה לא קרה כלום לאוטובוס".

ערן בוטה, שוטר מג"ב שנפצע קל בתאונה, סיפר: "לא ראיתי איך זה בדיוק קרה כי ישבתי מאחורה וישנתי. הייתי בדרך לבסיס. פתאום הרגשתי חבטה חזקה בראש. פשוט התעוררתי, הסתכלתי מסביב וראיתי הרבה אנשים בפניקה, הרבה אנשים בלחץ, הרבה דם. חשבתי שזה אולי פיגוע, לקח לי כמה שניות לעכל שזו תאונת דרכים. היו אנשים גם על הרצפה, חלק יכלו לזוז וחלק לא יכלו לזוז. פשוט ניפצתי את החלונות עם הנשק כדי לחלץ את הפצועים. חילצנו אותם החוצה כמה שיותר דרך החלונות עד שמישהו פתח את הדלתות. אני אישית קפצתי מהחלון. טיפלתי במספר פצועים ככל שיכולתי עד שהגיעו אחרי עשר דקות מד"א והמשטרה. אלו היו עשר הדקות הכי ארוכות בחיים שלי, אבל הם הגיעו יחסית מהר ועזרו לי לטפל בפצועים עד שהחליטו לפנות גם אותי למיון".

כוחות המשטרה בזירת התאונה, אתמול. נהג האוטובוס: ''לא זכור לי איך הגענו למצב הזה''