זוהר בלומנקרנץ
זוהר בלומנקרנץ

כשל מבני בכן הנסע (מתקן הגלגלים) הוא שגרם לנחיתת החירום של מטוס אל על בתחילת השבוע, כך עולה מבדיקה ראשונית שערך משרד התחבורה. המסקנות זהות להערכה הראשונית שעליה פורסם הבוקר (חמישי) ב"הארץ", לפיהן אירוע הבטיחות החמור לא נגרם מבעיית תחזוקה אלא, כאמור, בשל כשל טכני.

ביום שני לפנות בוקר נחת מטוס אל על נחיתת חירום בנתב"ג, לאחר שהתגלתה תקלה טכנית לפני הטיסה. התקלה אמנם טופלה לפני ההמראה, והמטוס מדגם בואינג 777 יצא לדרכו, אולם אז התרחשה תקלה נוספת שאילצה את הטייסים לשוב ולנחות.

הוועדה בראשותו של חוקר תאונות אווירות ראשי, עו"ד יצחק רזצי'ק מעריכה כי הכשל הטכני קשור לשחיקה של מרכיב מסוים בכן הנסע, המכלול התומך בגלגל המטוס, או לבעיה מבנית בו.

אתמול הגיעו לישראל שני מומחים מטעם בואינג שישתלבו בחקירת האירוע, שבה מעורבת גם רשות בטיחות התעופה הפדרלית של ארה"ב. משמעות כיוון החקירה מלמדת על אפשרות קיומה של בעיה חמורה, הקשורה למתקן הגלגלים במטוסי הבואינג מדגם 777.

עוד מתברר כי כן הנסע שהיה מעורב באירוע לא היה חדש אלא שופץ בחו"ל. חברות זרות שמשפצות חלקים של בואינג מחוץ לארה"ב, מוסמכות בידי יצרנית המטוסים האמריקאית.

עד כה טרם פורסמו הוראות יצרן חדשות של חברת בואינג לגבי בדיקה או נוהל חדש באשר לטיפול ובתחזוקה של כן הנסע במטוסים מאותו דגם. גם לא קורקעו מטוסי בואינג מדגם 777 בעולם, מלבד מטוס אל על שהיה מעורב באירוע לצורך בדיקה ותיקון התקלה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ