בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיריית ב"ש: להקים נמל תעופה בינלאומי בנבטים

חיל האוויר מתנגד

תגובות

עיריית באר שבע מתכוונת לפתוח במהלך נרחב לגיוס תמיכה בהפיכת בסיס חיל האוויר בנבטים לנמל התעופה הבינלאומי השני של ישראל. סקירה כלכלית שהוכנה ביוזמתו של ראש העיר רוביק דנילוביץ, מצביעה על שורה של הישגים כלכליים וחברתיים הצפויים מהקמת נמל התעופה. בחיל האוויר טוענים שהכנסת תעופה אזרחית לבסיס תפגע בפעילות המבצעית.

הצורך בהקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף בישראל עולה בכל פעם שתקלה טכנית משתקת את התעבורה האווירית מישראל או אליה, כמו זיהום הדלק בחודש שעבר, מפגע של מזג אוויר או בעיות בטיחות. נוסף לכך, יש צורך תמידי להגדיל ולהרחיב את המסלולים והתשתיות בנתב"ג כדי להתאימם למספר הגדל בהתמדה של הנוסעים.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר, כדי שיוביל מהלך של הפיכת בסיס חיל האוויר בנבטים לנמל התעופה השני של ישראל. היתרון המרכזי של נבטים על פני אתרים אחרים שהוצעו לכך ברחבי הארץ הוא העובדה שבשדה יש את מסלול ההמראה הארוך ביותר במזרח התיכון, שנבנה כחלק מההרחבה הגדולה של הבסיס, שהושלמה ב-2008 בעלות של יותר 1.5 מיליארד שקלים. במסגרת ההרחבה, הועברו כל טיסות התובלה מנתב"ג אל נבטים.

על פי סקירה כלכלית שהוזמנה על ידי עיריית באר שבע, הקמת נמל תעופה בינלאומי בנבטים תביא ליצירת לפחות 3,000 מקומות עבודה באזור, ותניב הכנסות ישירות ועקיפות של כחצי מיליארד שקלים בשנה. הדבר גם יוזיל את מחירי הטיסות ואת העלויות של שינוע מטענים דרך האוויר. מכיוון שמסלולי המראה בתקן בינלאומי כבר קיימים בנבטים, עיקר העלויות בהקמת נמל תעופה יהיו בבניית טרמינל נוסעים ומערכת לשינוע מזוודות ומטענים והן מוערכות בכ-2.9 מיליארד שקלים.

לדברי דנילוביץ "בעקבות מעבר צה"ל דרומה ובהמשך לשיפור הדרמטי בתשתיות התחבורתיות, שדה תעופה משני, בינלאומי, שיוקם בנגב, יהפוך אותו לעוגן כלכלי, תיירותי ומסחרי".

באופן רשמי, צה"ל טרם חיווה דעה בעניין ומדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יעביר את חוות דעתו המקצועית לכשיתבקש ולגורמים הרלוונטיים ולא דרך כלי התקשורת". אבל גורמים בחיל האוויר הביעו התנגדות נחרצת לכך. לדברי גורמים בחיל, יהיה קשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי לקיים פעילות מבצעית שוטפת בבסיס אם הוא ישמש גם נמל תעופה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו