בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הגורם להתרסקות המטוס הקל בחיפה: טעות אנוש לאחר כשל במנוע

על פי דו"ח חוקר תאונות אוויריות משרד התחבורה, יכלו טייסי המטוס הקל שהתרסק בחיפה להתגבר על הכשל אך החלטות שגויות הביאו להתרסקותם

תגובות

טעות אנוש לאחר כשל במנוע היא הגורם המרכזי לתאונה האווירית שבה נהרגו ארבעה בני אדם בהתרסקות מטוס קל באפריל השנה. כך קובע דו"ח חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, המתפרסם היום (שני). המטוס מדגם צ'ירוקי, התרסק מיד לאחר שהמריא משדה התעופה בחיפה.

התרסקות המטוס בחיפה, "אלמלא הפגיעה בעצים הגבוהים ניתן היה להשלים את התמרון"

"התאונה הקטלנית המסווגת כאישית... החלה בתקלה טכנית במערכת הפליטה של המנוע, המשיכה בביצוע פנייה הדוקה במהירות נמוכה ובגובה נמוך, מתוך כוונה לחזור לנחיתה על המסלול ההפוך, תוך כדי איבוד גובה מתון - והסתיימה בהרמת אף חריפה למניעת פגיעה בעצים. כתוצאה מכך הזדקר המטוס, פגע באמירי העצים הגבוהים התרסק והתלקח", נכתב במסקנות הדו"ח.

עוד נכתב כי "אלמלא הפגיעה בעצים הגבוהים, ניתן היה להשלים את התמרון החריף לנחיתה על המסלול תוך נגיעה באזור אמצעיתו ואילך. יחד עם זאת, מיקום העצים וגובהם, אינו חורג ממגבלות הבנייה סביב מסלול נחיתה כדוגמתו".

הדו"ח מפרט בהרחבה את התקלה הטכנית במנוע והגורמים לה, שהתבטאו ברעש חזק שהשמיע המנוע ומגלה, כי "מאז הגעת המטוס לארץ ועד למועד התאונה, צבר המטוס שעות טיסה שחייבו החלפת דוד סעפת הפליטה (אחד החלקים הטכניים) לפחות ארבע פעמים", וכי "מכון הבדק שטיפל במטוס, לא היה מודע לדרישות היצרן הקשורות לבדיקת סעפת הפליטה בביקורות השונות ובכלל זה את קביעת היצרן באשר לאורך החיים המוגדר של הדוד".

במהלך החקירה התברר כי מכוני בדיקה נוספים, לא ידעו כי לדוד אורך חיים מוגדר. בסיום מסקנותיו קובע רז בדו"ח, כי "התאונה הקטלנית מתווספת לשורת תאונות הנובעות מניסיונות כושלים ומיותרים לחזור לאחר ההמראה לנחיתה מיידית על המסלול (בכיוון) ההפוך, כמעט בכל מחיר" ומשבח את תפקוד מגדל הפיקוח, כוחות הבסיס הצבאי, הנהלת השדה והכוחות החיצוניים שנטלו חלק באירוע זה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו