בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יצרני החלב: רשתות השיווק קובעות מחירים - לא אנחנו

המנהלים של יצרניות החלב הגיבו אתמול לראשונה לחרם הצרכנים על הקוטג'. הרווח שלנו ממוצרי החלב אינו מופרז, טענו, אנחנו לא הכתובת למחאה המוצדקת של הציבור

תגובות

יצרניות החלב הגיבו אתמול לראשונה לחרם הצרכנים על הקוטג'. מנהלי היצרניות התייחסו למחאה בכנס איגון המזון, וקראו למדינה להתערב ולבחון את מחיר הקוטג' לפרטים, וכך למצוא פתרון להתייקרות.

"שהרגולטור יבוא ויבדוק הכל", אמר אתמול מנכ"ל תנובה, אריק שור, "שיבדוק את המחיר הגולמי של החלב, את המע"מ, את הסחורות - אנחנו נשתף פעולה לאורך כל הדרך. מה שמעניין אותנו זה הצרכן. אנחנו לא חוששים מתחרות. שיבדוק את כולנו - מהמחלבות ועד רשתות שיווק. המדינה צריכה להציע את הפתרון - איך היא מתמודדת בשעה שכל מוצרי המזון מתייקרים. אני קורא לרגולטור לבוא להיכנס פנימה, לעשות את זה מהר, ולהציע פתרון".

שור הודה שעוברת עליו ועל קבוצת תנובה תקופה קשה. "אנחנו מזהים שהמותג המוביל שלנו, שנמצא בכל מקרר בישראל, סוחב על גבו את כל הסימבול והתסכול שקורה בעולם", אמר בכנס, "אנחנו בהחלט מרגישים את זה, ואנחנו מאזינים לצרכן. אנחנו לומדים מה שהוא אומר, חוקרים מה שהוא עושה, ואנחנו רוצים ליצור פתרון שיגרום לצרכן לקנות את הקוטג' שהוא אוהב".

"הפוליטיקאים צריכים לראות מה אפשר לעשות", אמר בכנס גדי לסין, מנכ"ל שטראוס-גרופ, "אנחנו לא נבחרים של העם. מבחינתנו תבדקו את התעשייה, תבדקו את הרווח של החברות בארץ, תבדקו את התחרות הפרועה שאנחנו נאלצים להתמודד אתה. מדוע לא הגבנו על המחאה? כשציבור מראה מחאה - והוא צודק כי יוקר המחיה גבוה - הוא לא רוצה לשמוע הסברים. חיכינו לכנס הזה ולוועדה בכנסת כדי להראות את כל הנתונים. האם נוריד את המחירים? אסור לנו לענות על השאלה הזאת, אנחנו יושבים כאן ועונים על כל שאלה שאנחנו יכולים לענות עליה לפי חוק. זה לא שאנחנו מתחמקים משאלות. יושבים פה כל האנשים על הבמה. חלק מהשאלות לא פשוטות, אך אני מתנצל, אסור לנו לענות על הסוגיה הזאת".

לסין הוסיף כי הוא אינו "מכיר תחרות על לבו של הצרכן כמו שאנחנו רואים פה בארץ. ב-2008 וב-2009 לא העלינו מחירים וספגנו את עליות המחירים של חומרי הגלם, ולכן נשחקנו ברווחיות הגולמית. אם מישהו חושב שיצרנים שמחים לעלות את המחירים הוא טועה. אין לנו אינטרס לעשות את זה. אנחנו מעלים כשאנחנו נאלצים".

"אין דבר משמעותי למנכ"ל חברה יותר מהצרכן", אמר איציק תמיר, מנכ"ל החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, שמחזיקה בבעלות על טרה, "בלעדיו החברה לא קיימת. למנהל יש מחויבויות לצרכן, לבעלים, לעובדים ולסביבה. אני אפילו לא יודע איך להגיב לטענה שלמנכ"לים לא אכפת מהצרכן. מצד שני, המנכ"ל גם אחראי לחברה שלו, להרוויח זה לא פשע. חברה עסקית שלא יכולה להציג רווח סביר - אין לה זכות קיום. החברות צריכות להיות רגישות, והרווח שלהן צריך להיות הוגן".

תמיר הוסיף כי "הצרכן מפנה את הכעס המוצדק שלו בחוסר ידע ובחוסר אונים לחברות, אבל הן לא הכתובת. הן לא מרוויחות רווחים מופרזים והן לא מעלות מחירים בשביל הכיף שלהן. החברות לא אוהבות להעלות מחירים. זה אקט שכרוך בעימות, לא קמים בבוקר ומעלים מחירים. טרה היא שחקן קטן מאוד ובטח לא חברה רווחית שאפשר להגיד עליה שהיא מנצלת את הצרכנים ומרוויחה מהקוטג'. זו חברה שמנסה לגדול ולהתחזק. צריך להוריד את המחיר במאמץ משולב של הרבה גורמים, לא רק המחלבות, כי הן תלויות בעלויות מחירי הגלם. נדרש מאמץ משותף ואמיתי, ולא דמגוגי, לבחינת כל הפרמטרים שגורמים לעליית המחירים.

במקביל לדברים שנשא מנכ"ל המחזיקה בטרה דיבר מנכ"ל טרה, ארן אלסנר, בישיבת ועדת הכלכה של הכנסת. אלסנר קרא להקים שולחן עגול לבחינת מחירי הקוטג'. "אנו לא קובעים את מחיר המוצר", אמר אלסנר, "צריך להפנות את השאלות לקמעונאים. אנחנו מוכרים את הקוטג' ב-4.76 שקלים ומחירו מגיע לכ-8 שקלים".



מנכ''ל החברה המחזיקה בטרה איציק תמיר, מנכ''ל תנובה אריק שור, יו''ר אסם דן פרופר ומנכ''ל שטראוס ישראל ציון בלס, אתמול



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו