בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כימניר: כיבוי השריפה בגולן היה לקוי, לא הורשינו לפעול ממחניים

חברת טייסי הכיבוי מאשימה את רשות שדות התעופה

תגובות

העדר אפשרות לפעול משדה התעופה במחניים בגליל פגע ביכולת של טייסי הכיבוי לתפקד כנדרש בכיבוי הדליקות שפרצו שלשום ברמת הגולן ובגליל - כך אמר אתמול ל"הארץ" מנכ"ל חברת התעופה כימניר, דייוויד גולן. טייסי חברת כימניר השתתפו בכיבוי השריפות באזור נחל המשושים ברמת הגולן ובאזור צומת שבע במרכז הגליל, סמוך לכביש בין צפת לכרמיאל. רשות שדות התעופה הכחישה את הטענה מכל וכל.

לטענת גולן, מחלוקת ביורוקרטית עם רשות שדות התעופה (רש"ת) מונעת את השימוש בשדה התעופה במחניים, כבסיס למטוסי כיבוי אש ומקום אחסון של חומרים מעכבי בעירה. בעניין השימוש בשדה התעופה בחיפה אמנם הושג הסדר, אמר גולן, אך רש"ת מערימה קשיים ונוקטת סחבת בעניין שדה התעופה במחניים. בשל כך, טען, נאלצו המטוסים להמריא משדה מגידו, המרוחק יותר.

לדבריו, נוצר גם מחסור בחומר מעכב בעירה בגלל קושי לוגיסטי בשינוע החומרים במשאית לשדה התעופה במגידו - במקום שיהיה חומר זמין, כמו שהיה בעבר לדברי גולן, בשדה התעופה של מחניים.

לדברי גולן, לו פעלו המטוסים משדה התעופה במחניים, עם כמות נדרשת של חומר מעכב בעירה, ניתן היה להשתלט הרבה יותר מהר ובצורה אפקטיבית יותר על מוקדי הדליקות ולמנוע שריפה של כמה מאות דונם לפחות.

לפי הערכות, כאלף דונם של שטחי מרעה ומעט חורש טבעי נשרפו בשריפה ברמת הגולן. השריפה האחרת בגליל איימה בשלב מסוים על בתי קיבוץ פרוד ועל המטעים. בשריפה זו עלו באש כ-50 דונמים של צמחייה וחורש. יחד עם הכבאים פעלו גם ארבעה מטוסי כיבוי. מדי פעם הוסטו שניים מהם לסייע בכיבוי השריפה בגליל.

טייסת כיבוי האש החדשה שרכשה ישראל, כלקח מהשריפה הגדולה בכרמל, נחנכה במאי. הטייסת מורכבת משבעה מטוסים מדגם איירטרקטור 802, בעלות של כ-70 מיליון שקל, והיא נקראת על שם אלעד ריבן שנספה בשריפה. חיל האוויר אחראי לתפעולה של הטייסת החדשה, שמטוסיה נרכשו על ידי חברת אלביט וטייסיה הם מחברת התעופה כימניר.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הרשות דוחה את טענות כימניר על הסף. רש"ת איפשרה לכימניר לפעול משדה התעופה במחניים במקרה הזה ובשריפות הקודמות. בשונה ממה שאומר מנכ"ל כימניר, מנהל שדה התעופה במחניים, שהוא גם מנהל השדה בחיפה, איפשר את פעילות מטוסי הכיבוי מהשדה במחניים באופן מיידי עם היוודע דבר השריפה. טענותיו של גולן שאין שיתוף פעולה של שדה מחניים, בניגוד למנהל שדה חיפה שאתו יש הבנות, הן הזויות ובלתי הגיוניות - מדובר באותו אדם, יוסי גולדברג".



גולן. ''הטייסים נאלצו להמריא ממגידו, שדה מרוחק יותר'', טען



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו